نمونه طراحی داخلی مراکز و سالن های تمرین و آموزش یوگا

تحریریه معماری آرل
امروزه به دلیل رشد تکنولوژی و زندگی در شهرهای شلوغ امروزی، بیماری‌های روحی عصر حاضر از جمله افسردگی و احساس خستگی از زندگی روزانه بسیار شایع گشته است و جوامع بیش از پیش نیازمند توجه به احساسات و عواطف درونی می باشند .
ورزش یوگا دارای ابعاد فلسفی و در عین حال کاربردی بوده که به گفته کارشناسان، فلسفه یوگا با روح درونی انسان، گیتی و چگونگی ارتباط و پیوستگی این دو سروکار دارد. تمرینات یوگا می‌تواند روح انسان را تقویت کند و آن را به آفریننده جهان هستی نزدیکتر کند، تا بدین صورت انسان از لحاظ روحی، درک بیشتری به خود و خدای خود داشته باشد.
مراکز یوگا و مدیتیشن فضایی درمانی ورزشی محسوب می شوند که در آن درمان‌های طبیعی و روحی در کنار ورزش جسمانی صورت می‌گیرد و مدیتیشن و یا مراقبه در این ورزش به سلامتی از نظر جسمانی و روحی کمک زیادی می کند و از این طریق استرس های حاصل از زندگی پر چالش امروزی را کمتر کرده  و تعادل و سازگاری با جریانات طبیعی زندگی را آسانتر می سازد.
طراحی داخلی سالن های یوگا دارای سبک و ریزه کاری های گوناگونی است که بر اساس سلیقه ها و نیازهای متفاوت و همینطور سلیقه ، دستخوش تغییر می شود. در واقع مرکز آموزش و تمرین یوگا فضایی است که بایستی در عین زیبایی و ظاهری آرامش بخش، عملکردگرا و کارآمد نیز باشد.
رنگ و نور و طراحی داخلی متناسب به دلیل نقش مهم تمرکز در این ورزش از اولویت برخوردار بوده و دریافت آرامش و انرژی از محیط، به وسیله طراحی و معماری مناسب و استاندارد و شناخت فضاها محقق میشود.  لازم به ذکر است سالن یوگا باید به دور از هرگونه آلودگی صوتی برای جلوگیری از برهم زدن تمرکز و همچنین دارای نور و جریان هوای کافی باشد که اگر با گیاهان تلفیق شود فضایی کامل و بسیار آرامش بخش ایجاد خواهد کرد در ادامه با مشاهده نمونه سالن های تمرین و آموزش یوگا همراه باشید....



شرکت معماری آرل با سال ها تجربه در زمینه طراحی باشگاه ها و سالن های ورزشی آماده ارائه مشاوره و طراحی برای شما عزیزان می باشد با شماره 02122901906 تماس بگیرید. 

تحریریه معماری آرل
منبع:pinterest

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6589.html