کتابفروشی کودکان در قالب یک شهر مینیاتوری

تحریریه معماری آرل
معماری: LI Xiang
موقعیت: شانگهای، چین
سال: 2016
معمار این پروژه این چنین بیان می کند که: "وقتی کتابفروشی را طراحی کردیم، قصد داشتیم علاوه بر فروش محصولات، مکانی ایجاد کنیم که برای مطالعه و آموزش کودکان مفید واقع شود و به پارک سرگرمی تبدیل شود."
در واقع این کتابفروشی همانند یک شهر افسانه ای برای کودکان طراحی شده که در آن بخش هایی اعم از فضای مطالعه، سالن انتظار والدین، سالن غذاخوری، فضای شبیه سازی شده به کوهنوردی و سالن برگزاری جشن هایی چون تولد در نظر گرفته شده است. به طوری که در این سالن جشن صندلی های پادشاه و ملکه قرار گرفته و کودکان با نشستن روی آنها در مراسم تولدشان تجربه ی قهرمانی را کسب می کنند.

در این شهر مینیاتوری یک خانه 3 طبقه طراحی شده که دو طرف آن با مینی پست، ایستگاه گاز، سوپر مارکت، بیمارستان و غیره احاطه شده است. همچنین صحنه هایی از بازی مورد علاقه کودکان مثل، آشپزی، لباس پوشیدن،آرایش و عوض کردن پوشاک نوزادان بازسازی شده است و فضای هیجان انگیزی برای کودکان فراهم آمده است.
قفسه های کتاب نیز با فرم هایی چون تپه و منحنی طراحی شده و حفره های میان آنها فضای خوبی برای بازیگوشی کودکان محسوب می شود.

دو اتاق VIP نیز برای خانواده هایی که نیاز به فضای خصوصی دارند، طراحی شده است.  

شرکت معماری آرل با سال ها تجربه در زمینه معماری و طراحی داخلی فضاهای تجاری و فرهنگی اعم از کتابخانه و کتابفروشی آماده ارائه مشاوره و طراحی برای شما عزیزان می باشد. با شماره 02122901906 تماس بگیرید. 

تحریریه معماری آرل
منبع: archilovers

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6579.html