افتتاح ورزشگاه امام رضا: شروعی برای زیرساخت های ورزشی بین المللی در ایران؟

تحریریه معماری آرل
افتتاح استادیوم فوتبال امام رضا در شهر مشهد می تواند شروع تازه ای برای زیرساخت های بزرگ و طراحی سازه های ورزشی باشد. به طور قطع طراحی، بازسازی و ساخت ورزشگاه های جدید در چند سال اخیر یک ضرورت برای توسعه فضای ورزشی به شمار می رفته است. شاید مهم ترین موضوعی که در رابطه با زیرساخت ورزشگاه نقش جهان اصفهان، ورزشگاه شهدای مس کرمان، ورزشگاه پارس در میانرود شیراز، ورزشگاه امام رضا مشهد و بازسازی بخش به بخش ورزشگاه آزادی تهران مطرح شده میزبانی رقابت های بین المللی بخصوص جام ملت های آسیا باشد. ورزشگاه امام رضا یکی از زیباترین و مدرن ترین مجموعه های ورزشی کشور بوده که چند روز پیش افتتاح شد و از بازخوردهای بسیار مثبتی برخوردار بود. ورزشگاهی لوکس با گنجایشی معادل 31 هزار نفر که از سیرکولاسیون و نور استاندارد برای برگزاری بازی در هر موقع از شب برخوردار می باشد. 

یکی از مهم ترین ویژگی های ورزشگاه امام رضا دسترسی آسان و راحت برای مراجعه کننده گان می باشد که یکی از فاکتورهای مهم برای طراحی یک مکان ورزشی است. در اظهار نظری که اکثر تماشاگران از بازی افتتاحیه داشتند، دسترسی آسان آنها از خانه به محل ورزشگاه بود. علاوه بر ویژگی های عملکردی، طراحی داخلی و زیباسازی، چمن، جایگاه ها تماشاگران و خبرنگاران، گیت های الکترونیکی و سالن های مجهز به دستگاه اکسیژن از استانداردهای بین المللی برخوردار می باشد. سال گذشته افتتاح ورزشگاه زیبای نقش جهان نوید بازی های هیجان انگیزی و با کیفیتی را برای علاقمندان به فوتبال در این استان داد. امسال هم شهر مشهد می تواند نوید بازی های زیبا در لیگ برتر، و حتی بازی های ملی برای مردم این استان را به تماشاگران اهدا کند. 

با تمام تفاسیر کشور عمارات تنها رقیب ما برای میزبای بازی های آسیایی 2019 می باشد. از هر منظری بنگریم این کشور از قدرت مالی و کیفیت بالاتری برای برگزاری این رقابت ها برخوردار است. به نظر شما این زیرساخت ها در برگزاری بازی های بین المللی به ما کمک خواهد کرد؟







ورزشگاه شهدای مس، کرمان

ورزشگاه پارس میانرود، شیراز




ورزشگاه نقش جهان اصفهان



تحریریه معماری آرل

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6573.html