25 ایده طراحی داخلی سالن کنفرانس و اجتماعات

تحریریه معماری آرل
امروزه سالن های کنفرانس از ظاهر سنتی خود خارج شده اند و به سمت کانسپتی مدرن و جذاب روی آورده اند. سالن های کنفرانس و اجتماعات از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که جلسات و سمینارهایی در این مکان برگزار می شود که معمولا افراد مهمی در آن حاضر می شوند. به طور کلی در دکوراسیون داخلی چنین سالن هایی علاوه بر مسائل زیبایی شناختی معماری، موارد فنی، استانداردها و ضوابط بسیاری در خصوص سیستم های صوتی، نمایشگر ها، سیستم کنترل مرکزی، رنگ و نورپردازی، سن، مبلمان، کفپوش و دیوارپوش های آکوستیک و ... باید مورد توجه قرار گیرد. نکته مهم دیگر حل کردن روابط پیچیده و مسیر ها در پلان و محل استقرار مخاطبان است، زیرا هدف نهایی از ایجاد چنین فضایی ارائه خدمات به حضار و علاقه مندان می باشد. در این راستا اختلاف ارتفاع لازم ردیف ها نسبت بهم باید به گونه ای باشد تا مسیر دید هر تماشاچی مطلوب باشد که این اختلاف ارتفاعی و فاصله صندلی ها نسبت بهم، بستگی به نوع مبلمان و ابعاد آن دارد. 

همانطور که در بالا اشاره شد انتخاب نوع کفپوش و دیوار پوش ها نیز از دغدغه های طراحی هر سالن به شمار می رود که علاوه بر آکوستیک بودن باید داری ویژگی زیبایی شناسی بصری باشند تا نمای سالن را شیک تر جلوه دهند برای این منظور در کف توصیه می شود از موکت های ساده با طرح های هندسی استفاده شود.
نکته مهم دیگر مقوله نورپردازی است که همواره باید به بهترین شکل صورت گیرد تا تمام حضار در زمان سخنرانی یا هر اجرای دیگر، تصویر واضحی از سن داشته باشند تا منجر به درک بهتری از مطالب جلسه شود. به طور کلی برای داشتن جلسه ای با کیفیت و گیرا، طراحی باید به گونه ای باشد که فضایی اعتماد بخش و صمیمی فراهم آید.




بنابراین برای داشتن یک سالن کنفرانس شیک و مدرن می توانید از مشاوران و طراحان آرل کمک بگیرید و آن را به یک مکان خاص تبدیل کنید. شماره تماس 02122901906

تحریریه معماری آرل
منبع: Arel

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6569.html