طراحی و معماری ویلا تام فورد اثر تادائو آندو


 
تحریریه معماری آرل
معماری: تادائو آندو
موقعیت: نیو مکزیکو، آمریکا
مساحت: 8094 هکتار
جدید ترین اثر ویلایی آندو به سفارش تام فورد، طراح مد و کارگردان آمریکایی ساخته شد.
بستر این طرح زمینی است به وسعت هشت هزار هکتار در شمال نیو مکزیکو، که بخشی از رود پرپیچ و خم گالیستئو درآن واقع شده، و سراسر آن را علف زارهای وسیع و درختان انبوه پوشانده‌اند. در گوشه‌ی دیگری از این زمین، شهرک سینمایی قرار دارد که فیلم‌های وسترن سیلورادو، قمری تنها، تمام اسبان زیبا و غرب وحشیِ وحشی در آن فیلم‌برداری شده است.
این بار آندو با جادوی بتن و چوب در کنار پنجره‌هایی عظیم، روحیه‌ی فیلم‌های وسترن را به بنا آورده است. ساختمان اصلی که گویی بر روی دریاچه شناور است، به گونه‌ای هنرمندانه با هشت اصطبل و انبار علوفه‌ی مجاورش ترکیب شده. پیست اسب سواری مدورکه با دیوارهای کم ارتفاع‌اش دریاچه را در برگرفته، ساختار خطی بنای اصلی را تکمیل می‌کند. مسیرهای کشیده، دیوار‌های کوتاه و مستقیم از دیگر ویژگی‌های این ویلای بی نظیراند.

مارمول رادزینر، معمار لس آنجلسی، بخش‌های دیگری چون فضای اقامت کارکنان، مهمان خانه و یک دفتر کار را به مجموعه افزود؛ ضمن آن که باند فرود اختصاصی از دیگر امکانات این مجموعه ویلایی است.
تام فرد نه تنها در انتخاب معمار ویلای خود جسورانه عمل کرده که برای فروش آن نیز روشی خلاقانه‌ به کار برده است. او با ساخت فیلمی دو دقیقه‌ای با حال و هوای وسترن از این بنا و بستر پیرامون، خریداران را شیفته‌ی این ویلا نموده است.




تحریریه معماری آرل
منابع: dezeen
vimeo
villanews
Arel

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6555.html