طراحی مجتمع تجاری با نمای پویا

تحریریه معماری آرل
مرکز خرید "Khorosho" در مسکو توسط دفتر معماری IQ طراحی شده که مساحت کل پروژه 114 هزار متر مربع می باشد. در طراحی این مجموعه چالش هایی مد نظر معماران بوده که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

چالش های طراحی:
  • طراحی فضای عمومی نسبتا کوچک مقابل ورودی مجتمع
  • مجاورت مجتمع به معابر پرتردد
  • طراحی نمای پویا

راه حل ها:
نمای پلاستیکی، لایه سازی روشنایی در بخش ورودی و الگوی سنگ فرش که از محوطه تا داخل کشیده شده، ترکیب بصری فوق العاده ای از بیرون به داخل ایجاد کرده است. معماری به گونه ای جذاب و دوست داشتنی بوده که منطقه ی ورودی با نور خورشید پوشش داده شده و نمایش وسیعی از آسمان را ارائه می دهد. در ادامه فضای نیمه بسته مقابل ورودی که از المان ها، نیمکت و کافه در فضای باز اشغال شده به زندگی اجتماعی در امتداد مجتمع کمک به سزایی می کند.
یکی از اجزای مهم نما، صفحه های فولادی است که در زاویه های مختلف چرخانده شده اند و این آیتم ها در طول روز اجازه می دهند تا فضای داخلی نور بیشتری جذب کند و نمای ساختمان با بافت جذاب تری در منطقه نمایان شود. هر یک از ورودی های اصلی این مجموعه دارای صفحه نمایش رسانه ای و اجرای سناریوهای نورپردازی مستقلی هستند. نکته دیگر در طراحی توجه به محوطه بوده که این امکان را برای مردم منطقه ایجاد کرده که نه تنها یک فضای خرید بلکه محیط مناسبی برای آرامش و رویداد های اجتماعی باشد.

جوایز:
- نشان طلایی جشنواره "Zodchestvo 2016" در نامزد "مجموعه های چند ملیتی شهری و مجتمع ها".
- جایزه طلایی A design در دوره 2016-2017


شرکت معماری آرل با سال ها تجربه در زمینه طراحی مجتمع های تجاری و فروشگاه ها آماده ارائه مشاوره و طراحی برای شما عزیزان می باشد. با شماره 02122901906 تماس بگیرید. 

تحریریه معماری آرل
مترجم: الهه کاشی
منبع: archilovers

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6537.html