طرح پیشنهادی "بیمارستان کودکان" به عنوان برنده مسابقه معماری

تحریریه معماری آرل
طراحی بیمارستان کودکان با پیچیدگی های خاصی همراه است تا محیطی سرزنده و مناسب روحیات کودکان فراهم آید. چالش طراحی این بیمارستان در کپنهاگ بر اساس قالب کردن قدرت بازی به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از درمان پزشکی بوده است و هدف کلی ایجاد فضایی غیررسمی و شبیه خانه بوده که بیماران و خانواده هایشان در چارچوب های بازیگوشانه و ایمن به درمان بپردازند. مدیر و موسس خلاق کیم هرفورت نیلسن می گوید: وقتی کودکان ما بیمار می شوند، تمام اعضای خانواده تحت تاثیر قرار می گیرد. بنابراین ما قصد داریم محیطی را ایجاد کنیم که خانواده هم بتواند در کنار بیمار بماند و اقامت راحتی را داشته باشند. نکته مهم دیگر توجه به کیفیت زندگی و درمانی بوده است.

برای طراحی پلان و به طور کلی حجم ساختمان از دو "دست" الهام گرفته شده که از مچ به یکدیگر چسبیده اند. در این راستا قسمت اتصال دو دست برای سالن های عمومی خانواده ها در نظر گرفته شده و در هر یک از انگشتان اتاق های بیماران سامان دهی شده اند. همچنین سیرکولاسیون به گونه ای بوده که حداکثر فاصله فضاهای مختلف تنها 20 متر باشد تا سهولت در ارتباط فضایی صورت گیرد. این پروژه دارای ظرفیت 900 بیمار و 1200 پزشک، پرستار و دیگر اعضای هیئت بیمارستان می باشد و هزینه ساخت آن حدود 350 میلیون دلار برآورد شده و انتظار می رود تا سال 2024 تکمیل شود.  
 

شرکت معماری آرل با سال ها تجربه در زمینه طراحی و دکوراسیون مراکز درمانی و بهداشتی آماده همکاری با شما عزیزان می باشد. با شماره 02122901905 با ما در تماس باشید.

تحریریه معماری آرل
مترجم: الهه کاشی
منبع: archdaily

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6512.html