طراحی نمایشگاه برند روشنایی SERIP در چین

تحریریه معماری آرل
وقتی برای اولین بار چراغ ها، لوستر ها و لوازم روشنایی برند SERIP را مشاهده می کنیم، شکل های مارپیچ و نامنظمی به نظر می رسد که ریشه در اشکال موجود در طبیعت دارد. ویژگی وسایل روشنایی و محصولات این برند ما را به یاد دنیای آلیس در سرزمین عجایب می اندازد. خلاص شدن از الگوهای سنتی و طراحی چراغ و لوستر با تلفیق سبک های مینیمال، کلاسیک و مدرن دست شما را برای خلق چنین آثاری باز می گذارد. این برند پرتغالی نمایشگاهی تحت عنوان نام خود در شهر پکن راه اندازی کرده و مدل های جدید خود را به نمایش گذاشته است. گروه معماری CUN Design طراحی نمایشگاه این برند فوق العاده را با نگرش به دو سبک مینیمال و مدرن طراحی کرده و به نوعی نگرش های شرکت SERIP را در نظر داشته است.

طراحی نمایشگاه فوق سفارشی مختص به نمایش مدل های جدید چراغ، لوستر و روشنایی بوده. نه کپی ساده ای که فقط قرار باشد محصولات در آن از زمین و سقف متصل شوند. هر فضا خلق و خوی خود را دارد و می بایست بر اساس چیدمانی که قرار است در فضا صورت گیرد ارائه شود. به هیمن دلیل نیاز به دمانسجی استعاری دارید فضای طراحی شده شما بتواند لوستر و وسایل روشنایی را به عالی ترین شکل ممکن نمایش دهد. علاوه بر نمایش مناسب وسایل، سیرکولاسیون دقیق پلان برای ارتباط بهتر بازدیدکنندگان با آبجکت ها و محیط از شروط لازم است. 

البته شرکت SERIP درخواست هایی مبنی بر متفاوت بودن نمایشگاه محصولات خود داشته و به نوعی خلاقیت هنری را در نمایشگاه در نظر داشته است. تعبیه تابلو ها و وسایل تزئینی برای متعادل سازی فضا در نظر گرفته شده است. به همین دلیل لوسترها را در کنار یک عروسک بزرگ یا تابلوهای نقاشی مشاهده می کنید تا ارتباط بهتر وسایل به محیطی واقعی را درک کنید. متریال های به کار رفته در فضا همگی از مواد ارزان است تا پروژه به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد. اما این محدودیت مانعی در زیبایی اجرای پروژه نبوده است. رنگ سفید، کاشی با طرح پولادی و کمی چوب تمام متریال های تشکیل دهنده فضا هستند. اما اوج کار طراحی تأثیر روانشناسی رنگ سپید و سیاه در ادغام با لوسترها می باشد. این دو رنگ به خوبی، ویژگی و میزان اثرگذاری وسایل روشنایی را در مکانی تیره یا روشن در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهند تا آنها پس از بازدید انتخاب دقیق تری از مدل مد نظر خود داشته باشند.














تحریریه معماری آرل
منبع:archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6455.html