معماری و طراحی داخلی ویلای تریبلکس مدرن

تحریریه معماری آرل
معماری: xyz architects
موقعیت: Ho Chi Minh City, Vietnam
مساحت: 450 مترمربع
سال: 2017
هدف اصلی این پروژه با توجه به اجتناب از تعامل اجتماعی، سعی داشته ارتباط گسترده ای با طبیعت ایجاد کند. خواسته ی کارفرما به این صورت بوده که بیشتر از هدف مهمان نوازی، محیط خصوصی و دنجی برایش فراهم شود و ارتباطی با محله و شلوغی نداشته باشد. معماران در اینجا با توجه به اهداف و خواسته ی کارفرما سعی داشته اند که پذیرایی و دیگر فضای های ویلا را با طبیعت درگیر و عجین کنند و نور طبیعی و تهویه مناسبی را وارد منزل کنند. در این راستا نور طبیعی، عنصر اصلی برای اتصال همه ی فضاها و ایجاد رابطه مجازی بین طبقات می باشد.

سامان دهی فضا ها در این ویلای تریبلکس بدین صورت است که اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری و کتابخانه  در طبقه همکف، 3 اتاق خواب با یک فضای میانی برای فعالیت های سرگرمی در طبقه اول  و اتاق مهمان، خشکشویی و اتاق های نگهداری وسایل در طبقه دوم قرار گرفته اند.


صفحات چوبی نصب شده بر روی پنجره ها این امکان را فراهم می آورد که بدون آسیب به حریم شخصی، نور طبیعی وارد فضای داخلی شود و همچنین می تواند به نوعی کاربرد تهویه را نیز دارد.  

عمده متریال مورد استفاده در این پروژه به صورت بومی اعم از سنگ و چوب انتخاب شده است.


شرکت معماری آرل پروژه های ویلایی بسیاری را در سراسر ایران طراحی و به اجرا رسانده است. برای مشاهده نمونه پروژه های شرکت می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید... 
https://www.arel.ir/fa/Content-View-86.html

تحریریه معماری آرل
مترجم: الهه کاشی
منبع: archdaily

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6434.html