دکوراسیون داخلی دفتر کار معماری و روند طراحی آن!

تحریریه معماری آرل
معماری: Cox Architecture
موقعیت: ملبورن، استرالیا
مساحت: 880 مترمربع
سال: 2016
در ابتدای طراحی این استودیو معماری نگرانی هایی به منظور فضای نشستن کارمندان و نحوه ی ساماندهی تیم ها بود. لذا این موضوع باعث شد تا هدف هایی برای طراحی برجسته شود تا به نوعی بتواند فعالیت اصلی بین گروه ها را گسترش و تقویت کند. در این راستا متخصصان طراحی تلاش کردند تا برای ایجاد یک معماری معاصر بر اصولی از طراحی اداری متمرکز شوند. 

روند طراحی بر مبنای سوالاتی شکل گرفت که شامل موارد زیر می باشد:
- چگونه می خواهیم در یک محیط با هم کار کنیم؟
- چگونه می توانیم نیاز های افراد را پاسخگو باشیم و تمایل به ایجاد یک تجربه کاری اجتماعی را فراهم آوریم؟
- چگونه می توانیم یک محیط کاری ایجاد کنیم که افراد را قادر سازد تا حرفه ای را توسعه دهند و مهارت ها و دانش خود را گسترش دهند؟
- چگونه می توانیم یک سازمان آموزنده ایجاد کنیم که بازتابنده و پیش روی تفکرهای نوین باشد؟
- چطور می توانیم یک محیط اداری ایجاد کنیم که ارزش ورود به آن و همکاری را داشته باشد و همچنین در عین حال کارفرماها و بازدیدکنندگان را خوشحال نماید؟

موضوع بحرانی در طراحی، پاسخگویی به ترکیبی از نیاز های حرفه ای و شخصی پرسنل بود که بدین منظور اولویت هایی مد نظر قرار گرفت و شامل: برقراری تعادل بین زمینه های اختصاصی و کاربردی- به طور مثال ایجاد فضای ماکت سازی، نشریات رومیزی، فضای اداری پرسنل، پشتیبانی فنی و اطلاعات، سالن جلسات رسمی و همچنین یک فضای عمومی مشترک می شود.  

یکی از ویژگی های این پروژه، ایجاد طیف وسیعی از تنوع فضایی است که پرسنل این فرصت را داشته باشند تا در طول روز گزینه های مختلفی را برای نشستن و ادامه کار انتخاب کنند و فضای خسته کننده و راکدی نباشد. 

از دیگر نقاط قوت این فضای اداری، می توان به محیط اجتماعی واقع در مرکز ساختمان اشاره نمود که به صورت پلکان طراحی شده و علاوه بر اینکه امکان دسترسی به طبقه فوقانی را فراهم می کند، در عین حال امکان برقراری جلسات، ملاقات و تعاملات اجتماعی بیشتری را بین کارمندان و همچنین ارباب رجویان به ارمغان می آورد.

 

شرکت معماری آرل پروژه های اداری بسیاری را در سراسر ایران طراحی و به اجرا رسانده است. اگر به دنبال طراحی دفتر کارتان هستید می توانید از مشاوره رایگان تیم معماری آرل استفاده نمایید...
تلفن تماس : 02122901906


تحریریه معماری آرل
مترجم: الهه کاشی
منبع: archdaily

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6422.html