معماری و طراحی داخلی ویلای لوکس با بام سبز+ ویدئو

تحریریه معماری آرل
ویلای ساحلی فوق واقع در میامی توسط معمار معروف  Marcio Kogan با مساحتی بالغ بر 15000 فوت مربع طراحی شده است و این فرصت را برای ساکنان فراهم می کند تا از فضای ایده آل با تمام امکانات و چشم انداز فوق العاده لذت ببرند. همچنین پروژه دارای تراسی با مساحت بیش از 1800 فوت مربع و پوشیده از گیاهان می باشد که فضای باز رویایی و جذابی به شمار می رود.
به طور کلی یک طرف خانه رو به یک استخر لوکس و طرف دیگر مقابل یک تالاب پر از گیاهان آبزی قرار گرفته است. گفتنی است که فضاهای عمومی در طبقه فوقانی در نظر گرفته شده و اتاق خواب ها به منظور دسترسی راحت تر به استخر در طبقه ی همکف سامان دهی شده اند و تقریبا هر اتاق با یک منظره آبشار آرامش بخش مواجه است. 
 

عمده متریال مورد استفاده در این پروژه سنگ و چوب و بخش عمده ای از بتن می باشد که علاوه بر همخوانی این سه متریال با یکدیگر، ظاهر معاصر و جدیدی را به ارمغان آورده است.  


یکی از راه های جالب برای دسترسی به فضاهای نشیمن در طبقه فوقانی، پل بتنی مارپیچی است که روی تالاب قرار گرفته و با توجه به وجود حجم زیاد آب، نسیم خنکی در امتداد این مسیر عبور می کند و در ادامه به قلب خانه نفوذ می کند.  

اتاق نشیمن با سه نوع مبلمان فضاهای متفاوتی را فراهم آورده که شامل: میز ناهارخوری در انتهای نشیمن، مبلمان راحتی در وسط و مبلمان کوچکتر در نزدیکی ورودی و خارج از قاب اصلی نشیمن است. 

در ادامه برای اتاق خواب ها پنجره های سرتاسری کشویی در نظر گرفته شده تا دسترسی به حیاط آسان باشد و همچنین به منظور کنترل نور خورشید صفحات چوبی نازک روی شیشه ها قرار گرفته شده است؛ بدون آن که به حریم خصوصی اشخاص آسیب برساند.  

یک اتاق نشیمن کوچکتری نیز برای تماشای فیلم و مطالعه در نظر گرفت شده که نقطه صمیمی را در شب فراهم می آورد. 

شرکت معماری آرل پروژه های ویلایی بسیاری را در سراسر ایران طراحی و به اجرا رسانده است. برای مشاهده نمونه پروژه های شرکت می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید... 
https://www.arel.ir/fa/Content-View-86.html


تحریریه معماری آرل
مترجم: الهه کاشی
منبع: home-designing

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6420.html