غرفه نمایشگاهی شرکت صنایع سنگستان محلات

تحریریه معماری آرل

طرح و اجرا : ( nexus studio-sمحمد کلهر – الهام محمد رضایی)
مساحت : 180 متر
محل اجرا : نمایشگاه بین المللی تهران - تیرماه 96

شرکت سنگستان محلات با همکاری انجمن سنگ ایران در نمایشگاه بین المللی سنگ تهران، که در تاریخ 19 تا 22 تيرماه 1396 برگزار شد، غرفه خود را با رویکرد کاربرد فناوری های طراحی و ساخت دیجیتال، طراحی و اجرا نمود. پس از اجرای غرفه ورکشاپ استونایز در تیرماه سال 95، طراحی غرفه امسال به شناسایی قابلیت های طراحی پارامتریک برای ایجاد سطوح منحنی با پوشش سنگ اختصاص داده شد. این سازه به عنوان پروتوتایپ نمایشگاهی، قابلیت های جدید از کاربرد متریال سنگ در طراحی نما و دکوراسیون داخلی را به نمایش گذاشت.

پلان غرفه بصورت چلیپایی برای نمایش محصولات، فضای ملاقات و ورکشاپ که بصورت مورب دارای ساختار یکسانی می باشند، طراحی شده است. کل مدت طراحی، تهیه نقشه های اجرایی و ساخت غرفه یک هفته به طول انجامید که این زمان کوتاه برای ساخت پروژه ای با چنین پیچیدگی، مرهون استفاده از روش های طراحی و ساخت دیجیتال است.


در قسمت ورکشاپ از پنل های فلزی با ابعاد 40 در 20 استفاده شد که سنگ تراورتن داخل آنها قرار می گیرد، تا کاربرد سنگ در سطوح منحنی را به نمایش بگذارد. در بخش دیگر پنل های مستطیلی با اندازه های متفاوت، سنگ های این شرکت را به خوبی نمایش می دهند. نکته جالب توجه دیگری که در طراحی این غرفه در نظر گرفته شده است، محاسبات سازه فلزی آن می باشد که با هدف برپایی چند باره محاسبه گردیده اند. در پایان نمایشگاه هیئت داوری مسابقه "طراحی برترین غرفه نهمین دوره نمایشگاه سنگ تهران"، این سازه را به عنوان بهترین غرفه ویژه نمایشگاهی برگزید.



تحریریه معماری آرل
منبع : nexus studio-s

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6377.html