طراحی دو آپارتمان سفید که نشان می دهند، رنگ همه چیز نیست!

تحریریه معماری آرل

در اکثر موارد طراحی خانه های با رنگ های خلاقانه را مشاهده می کنید، آشپزخانه های با کاشی های صورتی براق در کنار آینه های طلایی، الگو و تکسچرهای متفاوت این موارد و رنگ ها می توانند فضای زندگی شیک و مجللی را به ارمغان بیاورند، اما باید به این موضوع هم توجه کرد که چگونه یک پالت رنگی خنثی و تیره می تواند زیبا و جذاب باشد، در این مطلب دو خانه از  Yael Perry را بررسی خواهیم کرد که چطور این طراح با محدود کردن رنگ و ترکیب متناسب رنگ سفید با سیاه و خاکستری فضایی ساده و مینیمالیستی را خلق کرده است. همراه آرل باشید...

آپارتمان اول با طراحی پالت رنگی سفید



آپارتمان اول با متراژ 42 مترمربع S|H نام دارد و در شهر تل‌آویو اسرائیل واقع شده است. همان طور که در تصویر مشاهده می کنید، آپارتمان دارای تم سفید یکپارچه و منحصر بفردی است که برای طراحی آن بین 50 تا 100 هزار دلار هزینه در نظر گرفته شده بود. آپارتمان به عنوان یک خانه برای تفریح و مهمانی در زمان تعطیلات به صوزت طراحی شده است. با اینکه فضای نشمین و اصلی خانه 36 مترمربع مربع می باشد، ولی طراح برای بزرگتر نشان دادن فضا رنگ سفید را به عنوان پالت رنگی غالب انتخاب کرده و فضای ناهار خوری را به دلیل متراژ کم خانه، جزئی از فضای نشیمن در نظر گرفته است. کف و دیوارها با رنگ سفید، فضا را کاملا یکپارچه نشان می دهد و انگار خانه در رنگ سفید محصور شده است. آشپزخانه نیز توسط فضای باریک ایجاد شده از لوازم آشپزخانه به همراه کابینت های سفید برای فضای ذخیره سازی، خود نمایی می کند.


     

آپارتمان دوم با طراحی پالت رنگی سفید

آپارتمان دوم با متراژ 80 مترمربع و طراحی متفاوت، تئوری استفاده از پالت رنگ سفید را نیز در خود دارد. استفاده از میز منحصر بفرد قهوه در فضای نشمین خانه را بیشتر شبیه یک فضای زندگی نشان می دهد. این آپارتمان هم با هدف خانه ای برای تفریح و پذیرایی در ایام تعطیلات طراحی شده است. فضای اصلی شامل آشپرخانه، اتاق نشیمن به همراه وسایل و مبلمانی است که از نظر کاربری و اندازه به دقت انتخاب شده اند. مبلمان سفارشی و ماژولار با رنگ خاکستری تیره امکان جابجایی آسان برای برگزاری رویداد و مراسم های مختلف را فراهم می کند.


شلف بر روی دیوار با طراحی ساده کاملا مناسب برای فضای آپارتمان است. میز ناهار خوری سفید و سیاه با صندلی های مدرن، در موقعیتی قرار گرفته است که امکان تعامل بین افراد آشپزخانه و نشیمن را به راحتی فراهم می کند. استفاده از رنگ خاکستری در اتاق خواب، نور طبیعی، دیوار شیشه ای حمام، استفاده از آینه برای بزرگتر نشان دادن فضا، روشنایی خلاقانه، تکچسرها و وجود اکسسوری های خاص در فضا از نکات دیگر طراحی آپارتمان دوم هست.



 


آیا شما هم در طراحی های خود از یک رنگ استفاده خواهید کرد؟ 



تحریریه معماری آرل
منبع : home-designing

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6339.html