غرفه نمایشگاهی بنیاد نورمن فاستر در مادرید

تحریریه معماری آرل
بنیاد نورمن فاستر که اخیرا دفتر مرکزیش را در مادرید افتتاح کرد،غرفه ای را نیز در حیاط مجموعه و جهت برگزاری نمایشگاه ها و مراسم در نظر گرفته است. این غرفه محل نمایش اشیا و تصاویری متعلق به نورمن فاستر است که طی 40 سال گذشته، از تاثیرگذار ترین معماران دنیا بوده است.
فضای انعطاف پذیر غرفه، برای برگزاری جلسات و همایش ها نیز مناسب است و با توجه به اینکه نمای اصلی آن رو به حیاط باز میشود، امکان برگزاری مراسم در فضای باز نیز وجود دارد.
سقف غرفه شبیه بال هواپیماست که به عنوان راهکاری جهت ساماندهی به هندسه ی نامنظم سایت در نظر گرفته شده است.سازه ی سقف فولادی است و با توجه به پیش آمدگی آن روی سازه ی شیشه ای، گویی سقف بالای سر بازدیکنندگان معلق است.
هنرمند اسپانیایی کریستینا ایگلسیاس، برای حیاط، سایبانی طراحی کرده است که از زاویه های مختلف، متفاوت به نظر میرسد و شکلهای مختلفی از بازی نور و سایه را بر زمین میتاباند.


در جداره ی شیشه ای بنا ، در گردانی به طول 6 متر و به وزن 2.7 تن تعبیه شده است . از نظر تاثیرات محیطی نیز این بدنه های شیشه ای عملکرد حرارتی فوق العاده ای دارند. طراحی این غرفه را یک آتلیه ی طراحی زیرمجموعه ی بنیاد فاستر _ و نه دفتر معماری نرمن فاستر در لندن_ انجام داده است که با همکاری با کارگران محلی و با استفاده از مصالح تولید داخلی، پروژه را به سرانجام رسانده اند.

آثار به نمایش درآمده، مجموعه از عکس ها،اشیا، ماکت ها و مجسمه هایی از دنیای معماری و طراحی هستند که بیشتر با محوریت ماشین، قطار و یا هواپیما انتخاب شده اند. شاخص ترین اثر مجموعه ماشینی لوکس و ساخته شده در سال 1927 است که زمانی متعلق به لوکوربوزیه بوده است و برای نخستین بار به نمایش درآمده است.
مجموعه ای از اشیا، ماکت و تصاویر

خودرو لوکس قدیمی متعلق به لوکوربوزیه




نمای ساختمان از خیابان  





تحریریه معماری آرل
منبع:designboom.com
Arel

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6324.html