"پلازای چین" محلی برای ترویج تعاملات اجتماعی مردم

تحریریه معماری آرل
معماران منظر همواره در تلاشند تا مکانهایی مناسب برای تمامی موجودات زنده فراهم آورند. طراحی محل هایی برای انتظار و گردهمایی تعداد زیادی از مردم، ابزار موفق و قدرتمندی برای سرزنده کردن سطح شهر است. در این راستا میدان ها و پلازاها می توانند نقش موثری در شکل دادن به شهرها داشته باشند. Nendo معمار ژاپنی طرحی تحت عنوان پلازا در چین را طراحی کرده که ساخت و ساز آن به تازگی اتمام یافته و میزبان بسیاری از مردم است. این میدان عمومی با مساحت 6000 مترمربع یک فضای نیمه محصور بوده که پذیرای رویداد ها و گردهمایی های مختلفی در محله است. هدف اصلی این پلازای زیبا، ترویج تعاملات اجتماعی بین مردم بوده که از طریق دعوت به فعالیت و تعامل بین مردم جامعه، از همه اقشار و سنین و با علایق مختلف گردهم جمع شوند.

ساختمان اصلی در میدان، دارای یک سالن مطالعه، فضای بازی کودک و یک فروشگاه کوچک است و جنس اکثر مبلمان مورد استفاده در ساختمان از چوب می باشد که حال و هوای گرم و صمیمی ایجاد کرده است.

قابل ذکر است که بسیاری از سازه های بتنی در این میدان، خارج از پروژه ساخته و سپس در محل نصب شدند که این امر موجب کاهش قابل ملاحظه ای در روند  سرعت اجرا و اقتصاد آن داشته است.

تحریریه معماری آرل
منابع: Arel
contemporist

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6271.html