طرح های مفهومی از تایرهای آینده توسط شرکت هانکوک

یک شرکت کره ای طرح اولیه ای از ۵ تایر برای کلانشهرهای آینده ارائه کرده است. یکی از این طرح ها شامل تایری است که با تکیه بر میدان مغناطیسی کاربر را جابه جا می کند.
شرکت کره ای Hankook Tire که تولید کننده انواع مختلف تایر و فناوری ها مخصوص خودرو است، پروژه ای به نام Design Innovation را انجام داد تا طرح های مختلف تایر برای خودروهای نسل آتی را بررسی کند.
این پروژه در سال ۲۰۱۶ برای پیش بینی تغییرات صنعت حمل و نقل در کلان شهرهای آینده انجام شد. این شرکت پیش بینی می کند با ظهور اتومبیل های خودران و برقراری اتصال میان خودروها محیط های شهری و البته وسایل نقلیه نیز تغییر می کنند. در همین راستا پنج طرح اولیه از تایرهای نسل آینده با کمک دانشگاه سینسیناتی و مرکز فناوری جهانی شرکت هانکوک ساخته شدند.



نخستین طرح Mag float است که با استفاده از اصول میدان مغناطیسی می تواند کاربر خود را با سرعت ۲۰ کیلومتر در ثانیه جابه جا کند.



دومین طرح وسیله نقلیه تک چرخی است که Flexup نام گرفته است. این تایر می تواند به راحتی از پله ها بالا و پایین برود. این تایر طوری طراحی شده که بخش های مختلف آن در صورت نیاز متناسب با شکل پله ها تغییر می کنند.



طرح iPlayدر حقیقت دو چرخ است که قابلیت استفاده در سیستم خودروی اشتراکی شهری را دارد. این وسیله نقلیه هنگامیکه مورد استفاده نیست، فضای کمتری اشغال می کند و می توان آن را در فضای محدودی جا دارد.



طرح Shiftrac برای شهرهایی مناسب است که در حال گسترش هستند. این تایرها برای خودروهای پلیس Police مناسب هستند زیرا قدرت مانور زیادی دارند. به همین منظور سریع و آسان حرکت می کنند.



طرح Autobine یک اتوبوس خودران است که بدنه آن مانند آکاردئون کوچک و بزرگ می شود. تایرهای خودرو نیز به طور خودکار با توجه به تعداد مسافران تغییر می کنند. تایرهای هوشمند در این طرح می توانند وزن وسیله نقلیه را تخمین بزند و بر همین اساس به بدنه اتوبوس بچسبند یا از آن جدا شوند.
 

معرفی شرکت تایر سازی هانکوک

گروه لاستیک سازی هانکوک (Hankook Tire) هشتمین تولید کننده بزرگ تایر خودر در جهان می باشد که در کره جنوبی واقع می باشد. این برند لاستیک یکی از معتبرترین تولید کنندگان لاستیک در دنیا می باشد که فعالیت خود را از سال 1941 میلادی با نام چوسن (Chosun) آغاز کرده است که در سال 1968 به نام هانکوک (Hankook) تغییر نام داده است. با توجه به فروش لاستیک در بیش از 180 کشور دنیا, گروه تولیدی هانکوک بعنوان هفتمین فروشنده بزرگ لاستیک در دنیا شناخته می شود. همچنین این شرکت دارای بیش از 14000 هزار پرسنل و 5 مرکز تحقیقاتی بزرگ در دنیا می باشد. همراه آرل باشید تا با طراحی مفهومی تایرهای آینده آشنا شوید..

در ویدیو زیر هم نمونه ای دیگری از طرح مفهومی تایرهای آینده را مشاهده خواهید کرد.

 

تحریریه معماری آرل
منبع : آرل ، Hankook_Tires ،

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6182.html