سه شنبه های تئاتر: بیستمین جشنواره تئاتر دانشجویی

تحریریه معماری آرل
به مناست بیستمین جشنواره تئاتر دانشجویی، سه شنبه های تئاتر این هفته را با معرفی اهداف و رویکردها و زمان بندی های اجرای تئاتر این جشنواره با شما همراه هستیم...
به نقل از دبیر جشنواره دانشجویی مهدی گمار: تئاتر دانشجویی/دانشگاهی ایران همواره آغازگر جریا نهای نو و ب یبدیل در زمینه هنرهای نمایشی این مرز و بوم بوده است. تئاتری که کنشگران آن با توجه به دانش،آگاهی، خلاقیت و جسارتشان به دور از جریان تئاتر حرفه ای )تئاتر رسمی، تئاتر مستقر، تئاتر رایج( هر کدام با ارائه شیوه های جدید اندیشیدن و انجام پژوه شهای بنیادین، دریچ های تازه به جهان نمایش در ایران گشود هاند و آثاری بدیع خلق کرده اند. یکی از مسائل اصلی تئاتر امروز ما توجه بیش از اندازه بر «موضوع » است، که باعث ایجاد فرم های تکراری و دوری از اندیشه ورزی م یشود. تاکید بر تئاتر به مثابه اندیشه از طریق ارائه ی فرم های نوین اجرایی در تولیدات تئاتر دانشگاهی، م یتواند پاسخی در خور برای مسائل امروز تئاتر ایران داشته باشد.
دبیرخانه و ستاد برگزاری بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران با مروری بر ادوار مختلف این جشنواره و توجه به روند برگزاری آن، تاش در تجمیع نکات مثبت دوره های گذشته نموده است. بر همین اساس و با اهداف ذیل دست به انتشار فراخوان این دوره م یزند و در این راه دشوار از تمام فعالان این عرصه در برگزاری هرچه بهتر و ساده تر جشنواره در این زمان اندک دعوت به عمل می آورد تا با همکاری هم و تعامل بیشتر با کانون های نمایشی کشور و حمایت مدیران محترم فرهنگی به این مهم دست یابیم.
اهداف و رویکرد این دوره از جشنواره
• تاکید بر تئاتر به مثابه اندیشه در تولیدات تئاتر دانشگاهی
• توجه بر حضور شورای مشورتی کانو نهای نمایش کشور و پیوند هرچه بیشتر آن با دبیرخانه جشنواره تئاتر دانشگاهی
• پیگیری مطالبات دانشجویان و اجرای عموم آثار برگزیده
• برقراری دبیرخانه ثابت و مستقل

جدول زمان بندی اجراها


تحریریه معماری آرل

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6149.html