آیا سیتروئن کاسنپت سوپر اسپرت خود را می سازد؟

تحریریه معماری آرل
سیتروئن سورولت (Survolt) مدلی مفهومی از یک کاسنپت دو سرنشینه اسپرت است که سال 2010 توسط این کمپانی ارائه شد. مدل سورولت کانسپتی الکتریکی است که گام رو به جلویی برای این کمپانی در سال 2010 به شمار می رفته. این روزها گمانه زنی های زیادی در مورد بهبود مدل فوق و تولید نسخه های محدود آن در بازار می باشد. زمانی که سورولتت در  نمایشگاه فرانکفورت ارائه شد از بازخوردهای نسبتاً خوبی از جانت عموم و برخی منتقدین کسب کرد. به هر حال برای کمپانی ای که هدفش تولید خودروهای عمومی و خانوادگی است، معرفی یک کانسپت اسپرت الکتریکی می تواند گام رو به جلویی باشد. 

سیتروئن با غلبه بر کوچکترین محدودیت و حرکتی رو به جلو DNA جدیدی در کمپانی ایجاد کرده است. طراحان با خلق خطوط طراحی منسجم و با تأثیرپذیری از برخی ویزگی های خودروهای کوپه به طرحی زیبا و منحصربه فرد دست یافته اند. تمام اقدامات نام برده دلیلی بر تغییر خط سیاست های کمپانی 90 ساله می باشد که ویژگی های نوآورانه خود را ارتقاء داده است. فرمی که برای طراحی اولیه مدل سورولت در نظر گرفته شده تلفیق بیضی و مربع کوچکی است. برخی از خطوط کرو گوشه ها و سقف با تاثیر کوچکی را خودروهای مسابقه ای رالی طراحی شده است.

اگر یک نگاه اجمالی به مدل فوق داشته باشید به نظر می رسد در حال تماشای یک خودروی رالی هستید. با توجه به الکتریکی بودن سورولت این تأثیر بسیار محدود می باشد. سیتروئن قصد دارد با بهبود موتور قدرت این مدل را تا 180 اسب بخار افزایش دهد. ولی هنوز هم به طور 100 درصد مشخص نشده که سیتروئن کانسپت فوق را در پروسه تولید قرار دهد. دلیل این موضوع هم اصلاحاتی است که باید بر روی مدل صورت گیرد. 








تحریریه معماری آرل
منبع:netcarshow.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6141.html