معماری داخلی آپارتمانی با سبک اسکاندیناوی شیک و راحت !

تحریریه معماری آرل
در معماری داخلی، سبک اسکاندیناوی می تواند عناصر پویا و متنوعی را شامل شود و با  طراحی دکوراسیونی با این سبک، نتیجه نهایی خانه ای پر انرژی ،شیک و دارای فضایی گرم و دلنشین است.
طراحی این آپارتمان به خوبی نشان از سبک اسکاندیناوی داشته و اتاق نشیمن مثال کاملی از راحتی و زیبایی نهفته در این سبک است.
همانطور که می دانید یکی از مهم ترین قسمت های هر خانه، مبلمان است. مبلمان به شکل گیری فضا و نوع چیدمان و سبک فضا کمک بسیار زیادی کرده و در نهایت تصمیم گیرنده نهایی برای دلنشین یا مطلوب نبودن فضا است. استفاده از مبلمان در سبک اسکاندیناوی، ساده، مینیمالیستی و کاربردی است و این دقیقا چیزی است که هر خانواده ای به آن نیاز دارد.
از عناصر مهم دیگر در دکوراسیون فضا، رنگ است. انتخاب رنگ مناسب، عاملی است که بسیار تاثیرگذار بوده و سبب ایجاد یا سلب آرامش فضا خواهد شد و تاثیر آن به حدی است که می تواند در کنار بهترین مبلمان دکوراسیونی نا زیبا خلق کند و بر عکس می توان با انتخاب رنگی مناسب فضایی گرم و روشن و سبب آسایش انسان چه از نظر کاربردی و چه از نظر زیبا شناسی خلق و طراحی نمود.   

در طراحی  این آپارتمان قفسه کتابی به فضا افزوده شده و با افزودن قسمت های رنگی به آن فضای جذاب تری ایجاد کرده است.
پنجره بزرگی در نشیمن سبب ورود نور طبیعی و روشن شدن فضا شده است که نور طبیعی تمامی قسمت های منزل را تحت تاثیر قرار می دهد.
 خطوط سیاه به کار رفته در فضا در زمینه روشن و سفید آپارتمان،  سبب اضافه کردن جدیت به اتاق شده وسبب می شود تا فضا کمتر یکنواخت و کسل کننده جلوه کند.
اما از دیگر عناصر سبک اسکاندیناوی گیاهان هستند که در آشپزخانه این آپارتمان مانند باغ گلی علاوه بر آفرینش زیبایی و طراوت می تواند بر سلامتی افراد نیز تاثیرگذار باشد.

رنگ های استفاده شده در آپارتمان رنگ های درخشان از تن گرم چوبی، سفید و خاکستری به عنوان یک تم رنگی پایه بوده که روشنی و جذابیت خیره کننده ای به فضا اهدا کرده است.
چراغ های آویز خاکستری به عنوان تنها منبع نور به صورت آویز، نور فضا را دوچندان کرده و از ویژگی های طراحی آنها تطابق رنگ و هارمونی با رنگ های دیگر به کار رفته در فضا است.
قرارگیری کابینت های آشپزخانه به صورت کاملا متمرکز بوده که به افراد اجازه رفت و آمد و حرکت های آزادانه را داده و در عین حال با  به کار بردن صندلی هایی زیبا، فضایی اسکاندیناوی را با سبکی شیک ایجاد کرده است.

همینطور با به کارگیری پانل های چوبی در کف فضا دلنشین تر و گرم به نظر می رسد و طراحی ساده در این فضا  سبب احساس امنیت شده و امکان بازی و سرگرمی را برای کودکان نیز مهیا می سازد.
از نکات دیگر قابل توجه در این آپارتمان استفاده از رنگ های  زرد و قرمز  سبک اسکاندیناوی است که در این فضا در قسمت های مختلف به چشم می خورد.

 
تحریریه معماری آرل
 منبع:home-designing

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6036.html