پنج شنبه های سینما و معماری:انیمیشن کوتاه A Tale of Momentum and Inertia

برای نمایش ویدیو مرورگر خود را بروزرسانی کنید
تحریریه معماری آرل
انیمیشن A Tale of Momentum and Inertia حکایتی کوتاه و جالب می باشد که توسط کامرون گیتس (Kameron Gates) از استودیوی housespecial کارگردانی شده است . این انیمیشن کوتاه نکته ای ظریف و جالب توجه را به همه گوشزد می کند. اینکه گاهی مواقع دشمنان می توانند به عنوان دوستی مفید و مهم برای شما باشند و بالعکس.ارائه چنین خط داستانی در یک فیلم دو دقیقه ای نشان از هوش و ظرافت کارگردان داشته که چنین خط داستانی را به صورت طنز هجو آمیز به نمایش در آمده است. در ادامه خلاصه ای از ویژگی های انیمیشن فوق را مشاهده می نمایید.

درانیمیشن زیر اصول داستان نویسی کامل رعایت شده است. با اینکه زمان این انیمیشن بسیار کوتاه (حدود 2 دقیقه) می باشد، اما به زیبایی داستان پردازی و شخصیت سازی شده است. در داستان و در همین زمان کوتاه یک چالش را به نمایش می کذارد و در نهایت نتیجه گیری و پایان داستان ، که جمع کردن همه این عوامل در یک انیمیشن یک دقیقه ای کار بسیار دشواری می باشد.گیتس پیش از این با استودیوی فیلم و انیمیشن سازی پرتلند همکاری داشته و در طراحی سکانس های اکشن فیلم های جنگ ستارگان: حمله کلون ها و پسر جهنمی فعالیت داشته است. 

این انیمیشن به لحاظ ترکیب بندی بصری و موضوعی بسیار هنرمندانه عمل کرده و شما به راحتی وزن زیاد کاراکتر و کاراکتر داستان (تخته سنگ) را حس می کنید . محیط سازی هم بسیار زیباست. شاید تنها نقدی که بتوان به این انیمیشن گرفت ، ورود تخت سنگ با آن عظمت به آب دریا باشد که ، حس وزن و بزرگی تخته سنگ را هنگام ورود به آب آنچنان به نمایش نمی گذارد که از لحاظ محاسباتی ایراد بسیار کوچکی است و زیاد بزرگ نمی باشد. طنز، درام، انتقام و روشن فکری از کانسپت های این فیلم کوتاه به شمار می روند.

تحریریه معماری آرل

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-5989.html