هتل آپارتمان 36 طبقه رنزو پیانو

تحریریه معماری آرل
معماری هتل آپارتمان سانفرانسیسکو جزء آخرین پروژه های طراحی شده رنزو پیانو می باشد. این مجموعه تلفیقی یک ساختمان 36 طبفه بوده که 69 واحد مسکونی و 255 اتاق و یک بام سبز را در خود جای داده است. این دومین پروژه رنزو پیانو در ایالت کالیفرنیاست که زیر نظر آکادمی علوم و فنون سانفرانسیگو طراحی شده است. رندرهای موجود نشان دهنده یکک ساختمان تمام شیشه ای است که در طبقه 21 کمی عقب نشینی داشته تا فضای مناسبی برای تراس منطقه مسکونی ایجاد شود. 

درون فضای لابی هتل یک آتریوم سه طبقه تعبیه شده که توسط ستون های مدادی شکل طراحی شده و به عنوان عرصه ای برای خوشامدگویی به مهمان های هتل در نظر گرفته شده است. در آینده این محدوده شامل طراحی فضای عمومی و خورده فروشی می شود. سازه ساختمان از بتن لخت یا همان اکسپوز تشکیل شده تا در ترکیب با پوسته شیشه ای فضایی معاصر و جدید خلق کند. 

مانند تمام پروژه های پیانو، این مجموعه هم از المان ها و ویژگی های اکوتک و های تک بهره برده است. در بخش تراس مرکزی و بام پروژه از پوشش سبز استفاده شده تا بهترین سیستم تهویه برای این ساختمان بلند ایجاد شود. کالیفرنیا از ایالت هایی به شمار می رود که اکثر ساختمان ها از المان ها و امکانات خودکفا بهره می برند. پس جای تعجب نیست که رنزو پیانو را برای طراحی این پروژه را انتخاب کرده اند.





تحریریه معماری آرل
منبع:archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-5856.html