پنج شنبه های سینما و معماری: برترین های طراحی صحنه اسکار 2017

تحریریه معماری آرل
هر ساله مراسم اسکار بزرگترین و مهم ترین رویداد سینمایی جهان بهانه ای  برای مشخص کردن استعداد ها و بروز خلاقیت های فردی-گروهی است. بر خلاف نظرات عام نسبت به تصمیمات تعصبانه هیئت داوران در مورد برترین فیلم یا بازیگر مرد و زن، بخش طراحی صحنه و جلوه های ویژه از صلابت و نظرات بسیار پخته ای برخوردار است. پنج نامزد نهایی طراحی صحنه شامل: ورود (Arrival)، سه تیغ اره ای (Hacksaw Ridge)، درود بر سزار (Hail, Caesar)، لالالند (La La Land)، مسافران (Passengers) هستند. در ادامه به معرفی هر کدام از 55 نامزد جوایز اسکار در بخش طراحی صحنه و جلوه های ویژه می پردازیم.

ورود (Arrival)


طراحی صحنه این فیلم علمی تخیلی جذاب بر عهده پاتریک ورمت، آندره والاده و پاول هوت بوده است. فیلم که تمرکز طراحی آن بر روی سفینه و فضای درون آن می باشد. دنیس ویلنوو کارگردان این اثر زیبا و مفهومی است. امی آدامز، جرمی رنر و فارست ویتاکر ستارگان فیلم ورود می باشند.

سه تیغ اره ای (Hacksaw Ridge)


بری رابینسون تنها طراح صحنه فیلم سه تیغ اره ای اره ای است. فیلم درام ضد جنگی که توسط مل گیبسون کارگردان بزرگ آمریکایی ساخته شده و به بخشی از تاریخ جنگ جهانی دوم پرداخته است. اندرو گارفیلد، وینس وان، سم ورتینگتون و هوگو ویوینگ بازیگران این فیلم هستند.

درود بر سزار (Hail, Caesar)


جس گانچر طراحی این اثر کمدی کلاسیک را بر عهده داشته است. وی تصویر زیبا و خلاقانه ای از دهه 50 هالیوود به تصویر کشیده است. برادران کوئن خالقان این اثر زیبا هستند. جورج کلونی، چینینگ تتوم، اسکارلت جوهانسون و جاش برولین ستارگان این فیلم زیبا می باشند.

لالالند (La La Land)


لالالند مهم ترین عنوان سال 2017 به شمار می رود. اما برای این رشته رقبای سر سختی دارد. دیوید واسکو و سندی رینولدز واسکو طراحان صحنه فیلم لالالند هستند. فیلمی کمدی موزیکال به کارگردانی دیمین شزل که دومین فیلم بلند او به شمار می رود. رایان گازلینگ، اما استون و جان لجند و جی.کی سیمونز ستارگان این شاهکار هستند.

مسافران (Passengers)


مسافران یک فیلم علمی تخیلی مفهومی است که توسط گای هندریکس دیاز طراحی آن صورت گرفته. فیلمی که دکور آن از جزئیات و طراحی تلفیقی بخصوصی برخوردا می باشد. مورتن تیلدام کارگردان این اثر ماجراجویی است. کریس پرَت، جنیفر لاورنس و لارنس فیشبورن ستارگان این اثر زیبا هستند. 

تحریریه معماری آرل

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-5793.html