طراحی داخلی سالن بدنسازی

تحریریه معماری آرل
موقعیت پروژه: پورتو آلگرِ، برزیل
متراژ پروژه: 550 متر مربع
سال اتمام ساخت: 2016
طراحی سالن بدنسازی استودیو Pretto شامل عرصه ها به همراه رنگ متنوعی است که برای ایجاد تحرک ورزشکاران  تعبیه شده است. معمولا طراحی یک سالن بدنسازی نیاز به جداسازی فضا ندارد و عرصه ها به هم پیوسته هستند. فقط حریم هر کدام از وسایل و فرد استفاده کننده در اولویت قرار دارد. این عامل به دلیل ایجاد امنیت و ضریب بالای راحتی کارر صورت می گیرد. در یک سالن بدنسازی به دلیل استفاده از وسایل سنگین و خطرناک نیاز به تعبیه سیرکولاسیون استانداردی است تا تداخلی حین کار هر کدام از ورزشگاران ایجاد نشود.

این مجموعه به طور تخصصی شامل چندین شعبه سالن بدنسازی است که به Estúdio Pretto شهرت دارد. این مجموعه ورزشی از یک شرکت معماری معتبر به عنوان تیم طراحی و اجرا این سالن بدنسازی در شهر پورتو آلگرِ بهره برده است. ساختمان اصلی این پروژه یک فضای قدیمی با ستون و دال بتنی بوده که مورد بازسازی قرار گرفته است تا هزینه طراحی و ساخت این مکان کاهش یابد. 
درخواست کارفرما برای این سالن ورزشی ایجاد فضاهای گسترده و باز بوده تا مربیان و شاگردان به راحتی بتوانند تمرینات خود را انجام دهند. رنگ ها در جداسازی عرصه های این مجموعه نقش مهمی دارند. رنگ کف، دیوار و سقف هر فضا به خوبی کاربری وسایل و فضاهای تمرین را از هم تفکیک کرده است. عرصه های این مجموعه شامل پذیرش، سالن تمرین، کمد های شخصی و منطقه گرم کردن و آموزش می باشد. رنگ زرد و مشکی ترکیب جالبی را در این سالن ایجاد کرده و هویتی قدرتمند و تحرک پذیر به مکان بخشیده است.












تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-5790.html