طراحی داخلی دفتر اینستاگرام

تحریریه معماری آرل
اینستاگرام به مناسبت تولد شش سالگی خود، یک ساختمان اداری سه طبقه با طراحی خلاقانه افتتاح کرد. 6 اکتبر 2016 چهارصد کارمند این کمپانی به ساختمان شرکت فیسبوک در منلو پارک کالیفرنیا منتقل شدند تا هم به دفتر مرکزی مالک اینستاگرام نزدیک تر باشند و هم از امکانات کمپانی فیسبوک بهره ببرند. با وجود اینکه دفتر قدیمی فاصله زیادی با ساختمانن جدید نداشت، اما به وضوح می توان تغییرات زیادی را نسبت به دفتر قدیمی مشاهده کرد. ایجاد المان های خلاقانه ای که با ویژگی و عملکرد کمپانی اینستاگرام همخوانی داشته و تمام آن توسط یک تیم طراحی جوان ارائه شده است. 

بخشی از فضای کافه و عرصه های خصوصی دستخوش تغییرات محدودی شده است. به عنوان مثال می توانیم سقف صنعتی فضا با لوله های ریز و درشت را مشاهده کنیم که فقط رنگ شده اند. سال گذشته یان اسپالتر مدیر کمپانی اینستاگرام یک گروه معماری جوان به نام گنسلر را برای طراحی یک دفتر خلاقانه و جوان پسند استخدام کرد. درخواست اصلی یان اسپالتر از گروه طراحی این بوده که فضاها از شکل و عملکرد لوگوی اینستاگرام الهام بگیرد. 

بازدیدکنندگان پس از ورود به فضای اصلی و لابی با نمایشگاه گسترده ای روبرو می شوند که المان ها و خصویات اپلیکیشن اینستاگرام را ارائه می دهد. تصاویر گوناگون به همراه رنگ های خنثی ماهیت خالصی و ساده ای را به فضا بخشیده است. می توان اظهار داشت که برنامه طراحی داخلی شرکت اینستاگرام مشابه طراحی داخلی گوگل، فیسبوک و توییتر می باشد و از همان رویکرد ها بهره برده است. 












تحریریه معماری آرل
منبع: qz.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-5784.html