پنج شنبه های سینما و معماری: برگزیدگان طراحی صحنه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر

تحریریه معماری آرل
جشنواره فیلم فجر جزء مهیج ترین و جذاب رویداد های هنری و فرهنگی ایران به شمار می رود که قشر بزرگی از فعالان سینمایی از تماشاگر تا کارگردان و خبرنگار را پوشش می دهد. این جشنواره در 35 سال گذشته ساز و کار تقریباً یکسانی را دنبال کرده است. اما فیلم های امسال برای اولین بار در شهرستان ها به اکران در آمدند. روندی که در 35 سال گذشته فقط در شهر تهران امکان پذیر بود. سایت معماری آرل در این بخش به معرفی 5 نامزد طراحی صحنه پرداخته که تا روزهای آینده برنده این بخش مشخص می شود. طراحی صحنه 5 فیلم برگزیده شامل:  "یک روز بخصوص" از کامیاب امین عشایری، "نگار" از امیر حسین قدسی، "تابستان داغ" از کیوان مقدم، "بدون تاریخ بدون امضاء" از محسن نصراللهی، و "ماجرای نیمروز" از بهزاد جعفری طادی قرار دارند.

یک روز بخصوص: کامیاب امین عشایری


کامیاب امین عشایری یکی از طراحان به نام سینمای ایران می باشد. از پروژه هایی که وی تا کنون در طراحی آن نقش داشته می توان به "آن که دریا می رود"، راه آبی ابریشم، مرگ ماهی، و بادیگارد اشاره کرد. در فیلم یک روز بخصوص ستارگانی همچون مصطفی زمانی، فرهاد اصلانی و پریناز ایزدیار به کارگردانی همایون اسعدیان نقش آفرینی کرده اند.

 نگار: امیر حسین قدسی


امیر حسین قدسی به طراحی صحنه در لوکشین های  خاص و متفاوت معروف است. رزومه وی شامل فیلم های: اژدها وارد می شود، 50 کیلو آلبالو، ارغوان، اشباح، قاعده تصادف و پذیرایی ساده است. در فیلم نگار ستارگانی همچون نگار جواهریان، محمد رضا فروتن، مانی حقیقی، آتیلا پسیانی و اشکان بایگان به کارگردانی رامبد جوان هنرنمایی کرده اند.

تابستان داغ: کیوان مقدم


کیوان مقدم طراح صحنه و لباس سینما و تلویزیون ایران است. او تحصیلات خود را در رشته هنر ادامه داد و توانست از دانشکده صدا و سیما و دانشکده هنر دانشگاه آزاد اسلامی به ترتیب در رشته‌های گرافیک و طراحی صحنه فارغ‌التحصیل شود. از فیلم هایی که وی در طراحی صحنه آن فعالیت داشته می توان به آثار بسیار مهمی همچون: جدایی نادر از سیمین، دربند، فروشنده، بغض، بی پولی و چندین اثر دیگر اشاره کرد. در فیلم تابستان داغ هنرمندانی صاحب سبکی از جمله: پریناز ایزدیار، علی مصفا، صابر ابر، مینا ساداتی به کارگردانی ابراهیم ایرج زاد اشاره کرد. 

بدون تاریخ بدون امضاء: محسن نصراللهی


محسن نصراللهی، طراح صحنه سینما و تلویزیون، در آثاری همچون فیلم سینمایی "ابد و یک روز"، فیلم سینمایی "خشم و هیاهو" و فیلم سینمایی "لانتوری" فعالیت داشته است. در فیلم بدون تاریخ بدون امضاء هنرمندانی مانند: نوید محمد زاده، امیر آقایی، هدیه تهرانی، سعید داخ به کارگردانی وحید جلیلوند هنرنمایی کرده اند. 

ماجرای نیمروز: بهزاد جعفری طادی


بهزاد جعفری طادی یکی از طراحان صحنه جوان جشنواره فیلم فجر می باشد که با پروژه ای درخور جشنواره، خود را به صف مدعیان رسانده است. در این فیلم ستارگانی همچون مهرداد صدیقیان، احمد مهرانفر، هادی حجازی فر، مهدی زمین پرداز، حسین مهری، محیا دهقانی، لیندا کیانی، امیراحمد قزوینی، امیرحسین هاشمی و جواد عزتی با حضور مهدی پاکدل به کارگردانی محمد حسین مهدویان به نقش آفرینی پرداخته اند. 


تحریریه معماری آرل

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-5760.html