آلفا رومئو C18: حد و مرز جسارت و زیبایی تا چه اندازه است؟

تحریریه معماری آرل
خودروی مفهومی آلفا رومئو C18 جدیدترین کانسپت این کمپانی به شمار می رود که از خطوط و المان های طراحی عجیبی برخوردار می باشد. آلفا رومئو C18 کانسپتی از خودروهای آینده را به نمایش می گذارد و نگرش های هوشمند شدن یک وسیله نقلیه را در خود قرار داده است. طراح ایتالیایی، آنتونیو پاگلیا نسخه های مفهومی و آینده نگر از موتورسیکلت و چندد خودروی دیگر ارائه کرده و اکثر پروژه های خود را در قالب های مفهومی و عجیب و غریب به تصویر می کشد. وی پیش از ارائه آلفا رومئو C18، ده مدل زیبا و منحصربه فرد با توجه به اصالت و ویژگی های بخصوص هر برند طراحی کرده که همه در نمایشگاه از استقبال زیادی برخوردار بودند. 

مدل C18 از شکل و فرم بخصوصی برخوردار بوده که برای افراد بزرگسال و حرفه ای طراحی شده است. برخی از پنل ها با رویکرد به مدل های C اسپایدر آلفارمئو طراحی شده تا بخشی از خصوصیت های این کمپانی را حفظ کند. قسمت جلوی کابین و شیشه به طور کامل پوشش داده شده و شباهت قابل توجهی به کانسپت رنو trezor دارد. اما تفاوت خودروی رنو و آلفارومئو در زیباسازی است. به طوری که شیشه مشبک شده C18 توسط نور LED پوشیده شده و فرم خشِن تری را ارائه کرده است.

قسمت تحتانی به طور کامل از فیبر کربن خالص تشکیل شده تا ورز خودروی تا حد امکان کاهش یابد. اما نیمه جلویی بدنه از آلومینیوم ساخته شده تا تعادل تقسیم وزن 50-50 در محور جلو و عقب رعایت شود. هر چند تمام ویژگی های طراحی خودروی فوق زیباست، اما به طور قطع در حد همین کاسنپت باقی می ماند و بعید است به مرحله تولید برسد. اما می توان اطمینان داشت در آینده ای نزدیک خودروها از هوش مصنوعی قدرتمندی برخوردار خواهند شد و این کانسپ ها را در خط تولید قرار می دهند. 






تحریریه معماری آرل
منبع: designboom.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-5757.html