شگفت انگیز ترین آسمان خراش ها در ابوظبی!

آسمان خراش دروازه پایتخت


این برج که توسط گروه معماری RMJM طراحی شده در سال 2011 به بهره برداری رسیده است که رکورد گینس در معماری برج متمایل شده به یک سمت را به دست آورده است.

برج های البحر


این برج های دوقلو با استفاده از فرم و هندسه سنتی عربی و با ویژگی ذخیره انرژی طراحی شده است به شکلی که پنجره ها در برابر نور خورشید واکنش مکانیکی دارند و با توجه به نیاز ساختمان، سایه ی بیشتری تولید می کنند. این برج توسط گروه معماری  Aedas طراحی و در سال 2013 افتتاح شده است.

برج نظارت اَلدار


این برج، بیشتر به برج " درهم" شهرت دارد که این لقب به خاطر شکل سکه مانند برج به آن داده شده است. برج درهم توسط گروه معماری MZ طراحی و در سال 2010 به بهره برداری رسیده است.

برج های دروازه شمس


برج های کشیده شده در امتداد ساحل، در واقع سه سازه مجزا ولی مرتبط هستند، که ایده طراحی مجزای آن ها ایجاد 3000 واحد مسکونی لوکس در مجاورت هم در عین کنترل ازدحام جمعیت حاصل از ساکنان فضا های مسکونی بوده است. این برج ها در سال 2013 به بهرهبرداری رسیده اند.

برج محمد بن رشید


بلند ترین برج ابوظبی و بیست و پنجمین برج بلند دنیا، آسمان خراش محمد بن رشید است، این برج به شکلی ساخته شده که در هر زاویه ای نور خورشید را جذب کند به همین دلیل پوسته و نمای خارجی آن مواج طراحی شده است. برج بن رشید توسط گروه معماری فاستر طراحی و در سال 2014 تکمیل شده است.

برج های اتحاد


این پنج برج توسط شرکت معماری ایتالیایی DBI Design طراحی شده که چشم انداز وسیع خلیج فارس را در بر می گیرد، دو برج از این پنج برج در طبقه 75 ام از طریق راه پیاده با هم در ارتباط اند. 

تحریریه معماری آرل
منبع: architecturaldigest

 

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-5708.html