فراری J50 ، پنجاه سال شکوه و جلال خودروسازی

برای نمایش ویدیو مرورگر خود را بروزرسانی کنید
تحریریه معماری آرل
به مناسبت پنجاه سالگی کمپانی فراری در نمایشگاه هنر توکیو، این شرکت کانسپت بی نظیر خود با عنوان J50 را ارائه کرد. مانند بسیاری از مدل های خاص و منحصر به فرد، J50 هم جزء نمونه های تولیدی محدود به شمار می رود. فراری J50 یک خودروی دو سرنشین موتور عقب بوده که با تأثیرپذیری از مدل های پیشین خود در دهه های 70 و 80 میلادی طراحی شده است. این مدل بخصوص توسط تیم مارانلو طراحی و تیونینگ شده و تنها 10 نسخه از آن ساخته خواهد شد. 

خودروی J50 دارای یک پیشرانه 3.9 لیتری هشت سیلندر (V8) می باشد که بر روی مدل مدرن 488 اسپایدر امروزی تعبیه می شود. موتوری که جایزه بهترین طراحی سال 2016 را به خود اختصاص داد. این مدل تلفیقی از مدل های قدیمی F50 ، F40 و GTO می باشد. فراری J50 از سیستم آیرودینامیکی خوبی برخوردار است که همین امر باعث جذابیت بیشتر آن شده است. موتور خودرو از کابین خودرو با یک پوشش پلی کربنات شفاف جدا شده است تا از ورود صدای موتور به داخل کابین تا حد امکان جلوگیری کند.

همانطور که در تصاویر می بینیم طراحی قسمت جلویی خودرو دارای دو خروجی هوا بر روی کاپوت می باشد. یکی از دیگر جذابیت های طراحی این خودرو یک دست بودن پنجره ها و سقف این خودرو می باشد.در نمای پشتی فراری J50 مشاهده می کنید که چراغ های عقب به صورت زوج قرار دارند. سپر زیبای خودرو با داشتن یک دیفیوزر و اسپویلر سیاه رنگ همگی با هم به چهره پشتی این خودرو یک خاصیت قدرت و عضله ای بودن داده است. تمام بدنه J50 از فیبر کربن تشکیل شده که نسبت قدرت به وزن بی نظیری را ارائه کرده است. 



تحریریه معماری آرل
منبع: netcarshow.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-5691.html