چهارشنبه های معرفی کتاب: "در بوستان اندیشه" و "در گلستان شادی"

تحریریه معماری آرل
کودک، بالغ و والد سه ضلع جدایی ناپذیر روح و روان ما را تشکیل می دهند. در روان شناسی این سه ضلع به همراه یکدیگر رشد یافته و بن مایه شخصیت ما را شکل می دهند. گویی بالیدن انسان در تعادل و تعامل این سه عنصر تشخیص پایدار و قابل اتکا را در رویارویی با مسائل زندگی خلق می کند. به بیانی ساده می توان کودک را جزء خیال پرداز، بازیگوش و سرزنده، بالغ را جزء عاقل، آگاه و دوراندیش، و والد را جزء حامی، صبور، و اطمینان بخش درون نامید.
دو جزء بالغ و والد با گذر عمر و مواجهه با سختی ها و کشمکش های زندگی وسعت بیشتری می یابند و فضا را برای کودک درون تنگ تر می کنند. حاصل این فرایند افراد و در نهایت جامعه ای خسته و بی رویاست که از خیال پردازی هایش کاسته شده و رویاهای کودکی و آرامش درونش را از دست می دهد که خود سبب به هم خوردن تعادل این مثلث و جامعه ای خسته می شود.
روان شناسی مثبت گرا در سال های اخیر کوشیده است به طرق مختلفی از جمله ادبیات، موسیقی، نقاشی و ... نهال کودک درون افراد را آبیاری کرده و به این طریق به جامعه ای متعادل تر دست یابد.
اتاق فکر گروه معماران آرل، همواره تلاش کرده است علاوه بر دغدغه های مهندسی و معماری رسالتی فرهنگی را نیز برای هموطنان خود در نظر گیرد.
پیرو این رسالت بر آن شدیم از مجموعه های روان شناسی مثبت گرا دو کتاب را انتخاب و چاپ کنیم و با توجه به رسالت هنری این مجموعه، تنها به بعد ادبیات اکتفا نکرده و تصویر سازی را نیز معیار دیگر خود قرار دادیم. انتخاب واژه های فارسی "بوستان" و "گلستان" نیز در برابر واژه "garden" ادای دینی به تاریخ ادبیات و فرهنگ مان بود.
امیدوارم دوستداران فرهنگ و هنر این کهن دیار نیز ما را در راستای این هدف یاری کنند. باشد که اندیشه و دستهای ما جامعه ای شادتر و رویایی تر را برای آیندگان به ارمغان گذارد.

افزایش درک زیبایی شناسی بصری و مفهومی می تواند گام موثری در فرایند رشد هر جامعه باشد. گروه معماران آرل همواره تلاش کرده است در این مهم سهمی هرچند اندک داشته باشد.
این مجموعه در راستای این هدف اقدام به فعالیت هایی از قبیل برگزاری نمایشگاه های هنری، ایجاد سایت خبری- هنری و نیز چاپ کتاب کرده است. کتاب پیش رو تلاشی دیگر در این زمینه است. امیدواریم این کتاب نور امیدی بر ذهن خواننده بتاباند و دلیلی باشد برای شادتر زیستن او.
در واقع این دو کتاب می تواند هدیه مناسبی برای عزیزانتان باشد تا در مناسب های ویژه آن ها را شاد و راضی نگه دارید.
 

دو کتاب "در بوستان اندیشه" و "در گلستان شادی" هردو به مانند مسیر و مقصد به دنبال یکدیگرند و هریک نیمه ی آن دیگری.
از این رو سعی شد ترجمه و چاپ دو کتاب همزمان باشد تا خواننده نیز به این مسیر فکری و مقصد آن با انسجام بیشتری بنگرد. برای بهتر شدن این ارتباط شایسته دانستم مختصری درباره نویسنده  این دو اثر بنویسم.
دودینسکی یکی از نویسندگان نوظهور اندیشه مثبت در سال های اخیر است. او هدف کوته نوشته هایش  را کمک به التیام زخم هایی می داند که طی مسیر زندگی بر ما عارض می شوند.
کانون اصلی کوته نوشته های دودینسکی، شور و عشق به زندگی، رشد، بردباری، و ارزش به خود است که در وجود خوانندگانش پژواک می یابد؛ خوانندگانی که او آنها را "باغبان" می نامد.
او می گوید: "صادقانه بر این باورم که در هر یک از ما باغی از اندیشه وجود دارد. اندیشه ای که آرامش بخش و نیز رهایی بخش ما از چنگ طوفان های زندگی است. ما همه به کلامی نیاز داریم که به ما آرامش و درک آن ببخشد تا دریابیم در مواجهه با سختی ها تنها نیستیم."
نقطه قوت این دو کتاب تصاویر گرافیکی زیبایی است که سادگی و صمیمیت شان یادآور کودک درون هر یک از ما می باشد و به نوشته های این دو اثر روح و لطافت بی مانندی می بخشد. امید آنکه خواننده فارسی زبان نیز برگردان و تنظیم مجدد این دو کتاب را شایسته بیاید.

مشخصات فنی دو کتاب "در بوستان اندیشه" و "در گلستان شادی"

نویسنده: دودینسکی
مترجم: سید محمود متشرعی
ناشر: انتشارات جهان ادیب
صفحه آرایی و حروف نگاری: گروه معماران آرل
شمارگان: 1000 نسخه
قیمت هر جلد: 180.000 ریال
قیمت دو جلد با تخفیف: 300.000 ریال
تلفن تماس شرکت معماری آرل: 02122901906

تحریریه معماری آرل
 

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-5684.html