طراحی داخلی شرکت تاکسی های آنلاین Uber در هنک کنگ

تحریریه معماری آرل
معماری: Bean Buro
موقعیت بنا: بندر کاساوی، هنگ کنگ
متراژ پروژه: 830 متر مربع
سال طراحی پروژه: 2016
همانطور که می دانید Uber اولین کمپانی خدماتی تاکسی سرویس آنلاین بین المللی به شمار می رود. سرویسی که هم اکنون با نام های اسنپ و تپسی در شهر تهران فعالیت میی کنند. شرکت Uber به عنوان اولین کمپانی خدماتی تاکسی آنلاین جنبشی عظیم در سراسر دنیا به راه انداخته است. شرکتی که ابتدا کار خود را در کالیفرنیا آمریکا آغاز نمود و هم اکنون در اکثر نقاط دنیا شعبه دارد. به تازگی یکی از این شعبه ها در هنگ کنگ طراحی و اجرا شده که از دارای ویژگی های طراحی و رنگ سازمانی خود کمپانی می باشد. طراحی دفتری بزرگ و منحصربه فرد که از اِلمان های ساده ای بهره برده و سیرکولاسیون ارتباط مناسبی بین فضای کارمندان برقرار کرده است. 
طراحی داخلی دفتر Uber در هنگ کنگ شامل یک واحد اداری 830 متر مربعی است. دفتری که از توابع و عرصه های مختلفی تشکیل شده تا هر قسمت به عنوان فضایی منفرد و یا جمعی مورد استفاده قرار گیرد. در واقع طراح با ایجاد غرفه های مجزا فضای ملاقات، خدمات و کارمندان را از هم مجزا کرده. اما عرصه هایی که کارمندان در آن مشغول هستند، به صورت فضایی باز و گسترده تعبیه شده تا تعامل بین همه افزایش یابد. 
الگوهایی از شهر، طبیعت و کوهستان منطقه هنگ کنگ به شیوه ای نوین و مفهومی در طراحی این مکان به کار رفته تا حس مکان را به کارمندان غیربومی انتقال دهد. یکی از این الگوها شامل تصاویر کمیک هنگ کنگی بوده که به شیوه ای پیچیده و توسط هنرمند بومی بائو هو طراحی شده است. در این نگاره دیواری عنصر انتقال و سفر در قالب فنگ شویی و تصاویری مانند کشتی، خودرو و وسایل حمل و نقل آینده به تصویر در آمده است. تصاویری که کارکنان علاقمند به هنر را تشویق به ترسیم بر روی بخشی از دیوار و ستون های کرده است.














تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-5672.html