پنج شنبه های سینما و معماری: انیمیشن کوتاه زندگی با والدین معمار مدرن

برای نمایش ویدیو مرورگر خود را بروزرسانی کنید
نویسنده: مهرداد نجیب زاده
دو سال پیش زمانی که اکثر طرفداران هنر و سینما توجه شان به اجرای موزیک لیدی گاگا و یا به شوخی های نیل پاتریک هریس مجری هشتاد و هفتمین مراسم اسکار معطوف بود، یک انیمیشن زیبا، کمدی و خلاقانه با عنوان زندگی با والدین معمار مدرن (Life with Modernist Architect Parents) در این مراسم جزء نامزدهای نهایی وجود داشت. این محصول کانادایی-نروژی در بخش انیمیشن های کوتاه به همراه 4 رقیب دیگر به رقابت نهایی رسید. این فیلم زیبا به چالش های یک دختر هفت ساله پرداخته که در کنار والدین معمار خود زندگی نامتعارفی را تجربه می کند. انیمیشن فوق در دو بخش جداگانه ساخته شده است. برای مشاهده قسمت دوم زندگی با والدین معمار مدرن به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

درباره کارگردان توریل کوو (Torill Kove)


توریل کوو یک کارگردان و انیماتور نروژی-کانادایی است. وی متولد 25 می 1958 در شهر اسلو بوده و از سال 1982 در کانادا زندگی می کند. تحصیلات وی در آکادمی هنرهای زیبا کانکوردیا بوده و پس از فارق التحصیلی، دوره کوتاهی در دانشگاه Mcgill گذرانده است. وی بخاطر ساخت انیمیشن کوتاه یک شعر هلندی در سال 2007 برنده جایزه اسکار شد. همچنین سال 2015 برای ساخت انیمیشن والدین معمار مدرن نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود.

 بخش دوم انیمیشن


برای نمایش ویدیو مرورگر خود را بروزرسانی کنید

نقد کوتاهی بر فیلم

ویژگی انیمیشن فوق در این بحث خلاصه شده که یک معمار و رفتار او در خانه چگونه بر روی خانواده، بخصوص فرزندان او تأثیر می گذارد. اینکه علایق، سلیقه، فعالیت و حتی ظاهر صورت و پوشش یک فرد معمار از دید کودک او چگونه است. کودکی که به نظر علاقه ای به بحث هنر و معماری ندارد. حتی در قسمتی از انیمیشن به صورتی کمیک نشان می دهد کسانی که زندگی خود را وقف معماری و هنر کزده اند، نام حیوان خانگی خود را فرانک لوید رایت گذاشته اند. جالب اینجاست این نوع برخورد نا متعارف از طرف دوستان این کودک هم مشاهده می شود. زمانی که دوستان او به اتاقش سر می زنند و انواع نقاشی های هنری خاص را در اتاق او مشاهده می کنند. این فیلم با زمان بسیار کوتاه خود، به شیوه ای کمدی زندگی در خانواده معماران را به نمایش می گذارد. 



تحریریه معماری آرل
منیع: Archdaily & Arel

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-5495.html