پنج شنبه های سینما و معماری: انیمیشن کوتاه Fresh Guacamole

برای نمایش ویدیو مرورگر خود را بروزرسانی کنید
نویسنده: مهرداد نجیب زاده
چگونه می توان در یک دقیقه و چهل و پنج ثانیه جزء بهترین ها بود؟
انیمیشن های کوتاه یکی از بهترین راه های ممکن برای به نمایش گذاشتن ذهن خلاق و هوشمند یک طراح است. شاید انیمشن کوتاه 1دقیقه و 45 ثانیه ای Fresh Guacamole (گواکمول تازه) نمونه ای بارز و عجیب این صنعت باشد که توانسته نامزد جایزه اسکار شود. به عنوان مثال در Fresh Guacamole شاهد هستیم که سازنده با کمترین امکانات، و ذهنی تلفیق پذیر چگونه توانسته ماهیت آبجکت ها را تغییر دهد و آنها را به ابزاری برگفته از تخیل خود تبدیل کند. در ادامه توضیحات کاملی از تیم سازنده و نحوه ساخت این انیمیشن برای شما قرار داده ایم.

درباره سازنده (PES)

آدام پساپان یک انیماتور آمریکایی است که در 26 می 1973 متولد شده است. وی در سال 2013 بخاطر ساخت انیمیشن Fresh Guacamole نامزد جایزه اسکار شد، اما این رقابت را به فیلم مرد کاغذی (Paper man) از کمپانی دیزنی واگذار کرد. وی با استفاده از تکینک ایست-حرکتی (Stop-Motion) فیلم های خود را می سازد و تا کنون 12 انیمیشن کوتاه ساخته است. مهم ترین کارهای وی Game over، Western spaghetti، و Fresh Guacamole بوده اند.نام کمپانی فیلم سازی و تبلیغاتی وی PES می باشد.
آدام پساپان در اکثر پروژه های خود فرایند تبدیل اشیا به کانسپت ذهنی خود را در دستور کار قرار داده است. اصل ماهیت کار پساپان به کشف کردن یا الهام واقعی پیوند خورده است. تکنیکی که یک شکل و یا حجم ساده باعث می شود تا شما بنای ساخت چیز جدید باشید و با عنصر حرکت به نتیجه ای دلخواه برسید. گواکمول تازه بهترین نمونه برای علاقمندان به ساختن فیلم یا انیمیشن کوتاه است و نشان دهنده این موضوع که می توان با یک دقیقه و چهل و پنج ثانیه خلاقیت به آکادمی اسکار راه یافت.






تحریریه معماری آرل
منبع: pesfilm.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-5432.html