شنبه های نگاه آرل به تهران: وی کافه

گزارش: مهرداد نجیب زاده و علی کریمی
عکاس: فائزه میرزایی
مجموعه کافه رستوران V-CAFE  واقع در خیابان فلسطین و در نزدیکی دانشگاه هنر و معماری تهران مرکز قرار دارد. مانند بسیاری از کافه های تهران این فضا هم ویژگی های طراحی منحصر به فرد خود را ارائه می دهد. به عنوان مثال تلفیق متریال های سرد و خالص با تِم صنعتی و نورپردازی گرم از نکات قابل توجه این مکان می باشد که حس و حال خاصی به فضا بخشیده است. همچنین تاکید مجموعه بر استفاده از میزهای اجتماعی برای در ارتباط بودن مهمانان و تعامل با یکدیگر از اقدامات جالب مسئولان کافه می باشد. 

هنگام ورود به داخل کافه لامپ های متعددی از سقف طبقه سوم به صورت آویز تعبیه شده که فضایی گرم را به مکانی با ویژگی های صنعتی به مشتریان القا می کند. این اقدام طراح در جهت نرمش المان های معماری فضا صورت گرفته است. به کار بردن لوازم جانبی (Accessory) خاص جزء رویکردهای مسئولان این مکان بوده تا مشتریان ارتباط گرم و راحتی با فضا داشته باشند. این لوازم جانبی شامل آینه کاری ظریف روبروی دیوار پیشخوان، نقاشی های مدرن در بوم های سفید، قرار دادن شیشه های خالی کوچک بر روی پلکان، گلدان های ظریف ساده و چاپ عکس وودی آلن با جمله معروف او (اگر انسان ها حس شوخ طبعی بیشتری داشتند، در دنیای متفاوتی زندگی می کردیم) روی دیوار پیشخوان می باشد.

وی کافه قابلیت پذیرایی  ۲۴۰ نفر را داشته و منوی کافه رستوران شامل نوشیدنی های گرم وسرد متنوعی همانند: انواع قهوه، کمکس، وی۶۰، کلور، سایفون، و انواع چای و دمنوش، لانگ آیلند، موهیتو کلاسیک و جینجرلایم (زنجبیل، لیمو و سودا) است.استفاده از مرغوبترین و متنوع ترین مواد غذایی و قهوه ها، ویکافه را به فضایی تبدیل کرده که کاملا ارزش تجربه کردن را دارد.
به خصوص برای دوستان معمار عزیز...





















 

تحریریه معماری آرل

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-5414.html