طراحی داخلی فست فود مک دونالد در فرانسه

مترجم: مهرداد نجیب زاده
معمار: پاتریک نورجت
موقعیت بنا: فرانسه
سال طراحی و اجرا: 2015
مسئول رستوران های زنجیره ای مک دونالد پاتریک نورجت را به عنوان مسئول طراحی و معماری یکی از شعبه های این رستوران در فرانسه انتخاب کرده است. طراحی داخلی شعبه مک دونالد در کشورهای اروپایی شامل دامنه و محدودیت های فنی و جامعه شناختی است که تغییرات طراحی کوچکی را شامل می شود. طراحی شعبه فرانسه با یک هدف انجام شده: فست فودی برای خانواده. این اقدام در جهت بازگشت به سنت و شیوه کار گذشته مک دونالد انتخاب شده است.
ابتدا مک دونالد کار خود را به عنوان رستوران های خانوادگی آغاز کرد. اما پس از گذشت زمان، و انقلاب اقتصادی در صنعت رستوران داری و فراگیر شدن غذای سریع که در همه جای جهان به راه افتاد، باعث شده تا شیوه فعالیت این مکان به کلی تغییر کند. تا مدت ها جوانان و نوجوانان از طرفداران پر و پا قرص این مکان بوده و هستند. اما شعبه فرانسه تغییرات کوچکی را در طراحی و شیوه مدیریت خود داده تا عنصر دعوت کننده بیشتر مختص خانواده ها باشد. 
سیرکولاسیون و پلان شعبه فرانسه به نحوی است که اکثر مشتریان به صورت گروهی غذای مورد علاقه خود را صرف کنند. پاتریک نورجت با تعبیه متریال های ساده و مدرن اعم از چوب، MDF، و شیشه سعی داشته تا فضای آشنا و سنتی رستوران های دنج را به فست فودی مدرن منتقل کند.تمام امکانات مدرن اعم از اپرتور دیجیتال سفارش غذا در این شعبه هم وجود دارد. فقط مبلمان و VIP به گونه ای دیگر در قسمتی مجزا تعبیه شده اند. مبلمان و المان ها هم به نگرشی مینیمال و زیبا برای یک فضای پرتحرک طراحی شده و به خوبی با کلیت فضا همپوشانی شده است. 
















تحریریه معماری آرل
منبع:archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-5372.html