18 شخصیت معمارانی که در محیط کاری با آن ها برخورد خواهید کرد !

 مترجم: غزاله عزالدین
معماری ترکیب گسترده ای از عمل و صنعت است که در آن شخصیت معمار بخش مهمی از فعالیت در محیط کاری و حرفه ای معماری به شمار  می آید. در اینجا یک لیست از 18 نوع شخصیت مختلف معماران که شما در محیط کاری خود با آن ها احتمالا برخورد خواهید کرد را معرفی کرده ایم:
1.معمار به ظاهر مظلوم اما جنگنده
این معمار تمام وقت پای کامپیوتر و بدون توجه به دیگران مشغول کار خودش است گاهی با خود فکر می کنید چگونه با این خصوصیات اخلاقی کار خود را بدست آورده یا در آینده می تواند حفظ کند اما یک روزی به خودتان می آیید و می بینید به درجه بالاتری از شما ارتقاء یافته است.
2.معمار کارآفرین
این معمار ها برای پیش رفتن کار،خود را در موقعیت های مختلف کاری قرار داده حتی اگر مرتبط با حیطه کاری آنها نباشد، مثلا برای پیشبرد اهداف سازمان، از خود مایه گذاشته و حتی در کارهای حسابداری هم پیش قدم می شوند.
3. معمار سرپرست پروژه
این معماران همیشه افراد دیگر را از دید پایین تر نگاه می کنند و طراحان را قضاوت کرده و در اکثر موارد مدیران بسیار خوب اما طراحان خوبی نیستند.
4. معمارخاموش مبارز
بسیاری از معماران احتمالا در این دسته جای می گیرند : این افراد سعی می کنند خود را پشت میز خود کاملا خونسرد و مشغول کار نشان داده اما خیلی کارهای مربوط به پروژه که باید در اسرع وقت تحویل شود باقی مانده و انجام نشده و در کشمکشی درونی به سر برده و غوغایی در درونشان بر خلاف آرامش ظاهری حکم فرماست.
5. معماری شبیه موش کور
این نوع از معماران مانند گروه قبلی هستند با این تفاوت که کاملا از این وضعیت راضی و خوشحال هستند و زندگی آنها در کار خلاصه شده، احتمالا اولین کسی هستند که به سرکار می آیند دیرتر از همه به خانه می روند در واقع هیچگاه روشنی روز را ندیده اند به طوریکه دیگر کارمندان گاهی فکر می کنند شاید او در دفتر زندگی می کند؟!

6.معمار محرک و انگیزه دهنده
این معماران سرپرست یا افرادی هستند که کار و پیشرفت دفتر را تحت کنترل دارند و هرگاه انرژی ها پایین می آید یا کاری عقب می ماند شروع به سخنرانی و انگیزه بخشی به بقیه می کنند.
7. معمار دیکتاتور
این نوع معماران به کسی اجازه انجام و دخالت در طراحی را نمی دهند و  خود را خلاق ترین دانسته و تنها از ایده های خود حمایت می کنند اگر تا به حال برای یکی از این معماران کار کرده اید، احتمالا از گروه بعدی در این لیست خواهید بود.
8. معمار داستان سرا
این معماران بیشتر وقت خود را در برخی از شرکت های مشهور جهان و نزد معماران بزرگ کارآموزی کرده اند،این افراد داستان های زیادی برای گفتن دارند در واقع افسانه های زیادی برای تعریف کردن داشته و شروع مکالمه با این معمارها به معنی اجبار برای گوش دادن به داستان های تجربیات آنها در دفاتر معماری مختلف است.
9.معمار هنرمند
این معماران فوق العاده ترین افراد برای دفترهای معماری هستند. برایشان مهم نیست به موقع سرکار باشند دیر می آیند و گاهی زود می روند. اما مهمترین خصوصیت آنها دید هنری منحصر به فرد و روحیه خلاقانه آنهاست.
10.معمار محتاط
مصلحت گرایی این معماران به نحوی است که احتمالا در زندگی قبلی خود یک پیمانکار بودند. این معماران در زمان طراحی همه عوامل موثر مانند زمان و بودجه را تحت نظر قرار داده و با هنر و خلاقیت رابطه خوبی ندارند.
11. معمار بدبین
این نوع شخصیت معماران به طور مداوم در هنگام کار یک پروژه و یا حتی موضوعات بی ربط به کار معماری به طور مداوم شکایت دارند و  فضای کار را خراب کرده و بدبینی خود را به افراد منتقل کرده، انگیزه ها را پایین آورده واحساس بدی در افراد ایجاد می کنند.
12.معمار خوشبین
از سوی دیگر، این معماران مصمم هستند و معتقدند روزی جهان را تغییر خواهند داد و بت این معماران لوکوربوزیه است .
13.معمار متخصص و اهل فن
این معمار دانش زیادی در نرم افزار های مختلف دارد و می تواند کار رندر و نرم افزارهای تخصصی را با سرعت خیلی بالاتر از بقیه افراد و شرکت ها انجام داده و مسائل مربوط به فناوری را با یک چشم به هم زدن حل و مشکل گشایی کند.
14.معمار آنالوگ
در مقابل معماران گروه قبل، این معماران از اسکیس ها و اتود های دستی و با قلم و کاغذ کار و طراحی می کنند. ارتباط خوبی با تکنولوژی نداشته و آنچه غیر از روش های دستی به آن ها ارائه شود برایشان اهمیتی ندارد.

15.معمار فیلسوف
این معماران فقط تئوری، تئوری و تئوری هستند و برای هر پروژه ای یک بیانیه و تئوری خاص خود را دارند.
16.معمار معتاد به نوشیدنی
این معماران همیشه همراه خود فلاسکی همراه دارند و برای ادامه کار خود و الهام گرفتن در طراحی نیازمند نوشیدن چای یا قهوه هستند.
17.معمارساعت شمار
04:57 ... 04:58 ... 04:59 ... این معمار لحظه ای فارغ از گذشت زمان نیست و به طور مداوم زمان باقی مانده یا زمان تحویل کارها و پروژه ها و زمانبندی آنها را حتی در موارد استرس کاری یادآور می شود.
18.معمار کارآموز
احتمالا جوانترین فرد در دفتر بوده و باید تا مدت زیادی صبر کند تا به اندازه کافی رشد کرده و ممکن است به هرکدام از معماران با خصوصیات این لیست تبدیل شود....
 
تحریریه معماری آرل
منبع :archdaily

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-5360.html