انتظار برای اولین هیبرید سوپر اسپرت آمریکایی در 2017

مترجم: مهرداد نجیب زاده
خودروی فورد GT یکی از مهمترین، زیباترین و خاص ترین مدل های کمپانی فورد به شمار می رود. مدلی که همیشه تاریخی از این کمپانی بزرگ را تعریف کرده و جزئی از میراث آن می باشد. بیش از 50 سال از طراحی و تولید اولین مدل GT  می گذرد، اما هنوز هم ظاهر و ویژگی های رانندگی این مدل زیبا استثنایی است. GT فقط مختص به رانندگان حرفه ای خودروهای پر سرعت نبوده و مشاهیری مثل پل نیومن و استیو مکوئین هم با چنین ماشینی تجربه رانندگی دارند. پس از گذشت 50 سال کمپانی فورد مدل GT خود را با تکنولوژی های پیشرفته و بروز در قالب یک خودروی هیبرید عرضه کرده و در چند ماه آینده آنرا روانه بازار می کند. مدلی که به قول منتقدین طراحی، خودرو شایسته ترین دوباره سازی میراث فورد به شمار می رود.
فورد GT مدل 1966
در طی 50 سال گذشته چندین مورد از نمونه های دوباره سازی و بهسازی مدل GT توسط کمپانی فورد عرضه شده است. اما هیچکدام نتوانست ویژگی و خاطرات آن ماشین طلایی را برای طرفداران خودرو به ارمغان بیاورد. همیشه این نگرانی برای تمام سازنده ها و طراحان صنعتی وجود داشته که بازسازی یک ماشین قدیمی در شکل و کالبدی جدید نتواند موفقیت های گذشته را کسب کند.مشکلی که در مورد تمام کمپانی های خودروسازی اعم از مرسدس، فراری، لامبورگینی، استون مارتین و ... وجود داشته. اما فورد GT 2017 از این قائله مستثنی است. مدلی که به عقیده اکثر کارشناسان زیبایی، خلوص، و دیدگاه های تازه یک خودروی قدیمی را به شیوه ای فوق مدرن به شکلی عالی به نمایش می گذارد.
فورد GT مدل 2005

فورد GT مدل 2006 میراث دوباره سازی 1966
میزان جزئیات طراحی در تمام قسمت های این خودرو به حدی دقیق است که نمی توان کوچکترین ایرادی را نسبت به ویژگی های اجرایی آن نسبت داد. تستی که توسط کارشناسان بر روی خودرو انجام شده، آن را یکی از بهترین نمونه های موجود در تاریخ خودروسازی دانسته اند. این خودروی منحصربه ‌فرد، قرار است با تولید سالانه 250 دستگاه و با قیمت 397500 دلار به فروش برسد.
برای یادآوری باید گفت که فورد Gt جدید از یک پیشرانه شش سیلندر سری اکوبوست با دو توربوشارژر بهره می‌برد که نیرویی بیش از 600 اسب بخار تولید می‌کند. پانل‌های بدنه آن از فیبر کربن، آلومینیوم و مواد سبک‌وزن می‌باشند. به‌گونه‌ای که به گفته فورد، یکی از بهترین نسبت‌های قدرت به وزن را در بین ماشین‌های تولیدی به خود اختصاص خواهد داد.







تحریریه معماری آرل
منبع: netcarshow.com & Arel

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-5334.html