رنگ شناسی با آرل: نارنجی های هیجان انگیز

گردآورنده: فائزه میرزائی
نکات قابل توجه این رنگ:
1: نارنجی گرم ترین رنگ در طیف رنگ های مرئی محسوب می شود، زیرا از آمیختن دو رنگ زرد و قرمز پدید آمده است. بنابراین برای رنگ آمیزی مکانی سرد و تیره حتما به کاربرد رنگ نارنجی فکر کنید.
2: نگران استفاده از نارنجی در کنار قرمز یا صورتی نباشید، این ترکیب را دیگر ناخوشایند تلقی نمی کنند و به عکس، امروزه معتقدند که آمیزه ای شگفت انگیز است.
3: در هنگام استفاده از نارنجی در کنار مشکی نهایت مراقبت را به کار بگیرید، تاثیر نهایی این ترکیب وقتی به خصوص در خانه به کار می رود، ممکن است باعث تحلیل انرژی تان شود.
4: راهب های بودایی به عنوان نمادی از اشراق و روشن بینی، ردای زعفرانی رنگ بر تن می کنند، بنابراین استفاده از این رنگ را در محل مراقبه و تامل در نظر داشته باشید.
5: آبی مکمل نارنجی است. در فضا های دلباز و وسیع و همین طور در اتاق های تک ، این رنگ می تواند در بخش های مختلف تفاوت ایجاد کند. قفسه های باز با رنگ روشن نیز می توانند به عنوان دیواری زیبا و جدا کننده به کار روند.
6: نارنجی یکی از رنگ های ویژه ی رسانه های تصویری است و در فناوری های جدید هم فراوان کاربرد دارد. می گویند آگاهی را ارتقا می دهد و ذهن را باز می کند و به معنای " سریع، آسان و شاد" هم هست.
 
از ترکیب دو رنگ قرمز، که رنگی مبهوت کننده است، با زرد به عنوان رنگی خوش بین، رنگ نارنجی با گرما و انرژی مثبت زاییده می شود و درخشیدن می گیرد. نارنجی روشن، مظهر شادی، بازیگوشی، ماجراجویی، جنب و جوش و به تمام معنا جسارت است. نارنجی گستره ایست از مایه های زرد از یک سو و نارنجی هایی با مایه ی قرمز از سوی دیگر، و سرانجام رنگ های مربوط به مرکبات در حد واسط بین این دو. نارنجی هیجان انگیز و جذاب، پیوند خوش رنگی با آب نبات، اسباب بازی و ابزار آلات مدرن دارد. از این رنگ برای ایجاد شادی در زندگیتان استفاده کنید، در عین حال که بیانی قوی دارید.
صرف نظر از اینکه چه مایه ای از نارنجی را انتخاب کرده اید، این رنگ همیشه انتخابی دوستانه تر از قرمز و جسورانه تر از زرد است. بی هیچ شکی ، نارنجی شاد ترین رنگ در طیف است. گرچه تا مدت ها مختص اتاق کودکان و زمین های بازی و ورزش بوده، اما اجازه ندهید این سابقه قوای تخیلتان را غبار آلود سازد. این رنگ شگفت انگیز برای اتاق خواب هایی با نور گیری و گرما و برای آشپزخانه های شیک، کاربرد خود را یافته است. اتاق های نشیمن و غذا خوری از فروغ تابان این رنگ انرژی بخش سود می برند. نارنجی آبنباتی رنگ را در هر مکانی که تیره و دلگیر به نظر می رسد به کار گیرید و روشنی و پرتوی این رنگ، خود به خود روحیه ی هر تازه واردی را بالا خواهد برد.

تحریریه معماری آرل
منبع: کاربرد رنگ در معماری داخلی

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-5324.html