کانسپت بزرگترین آسمانخراش جهان، باز هم در دبی

مترجم: مهرداد نجیب زاده
سانتیاگو کالاتراوا معماری مشهور اسپانیایی تصاویری از کانسپت جدید برج نهر دبی را منتشر نمود. با توجه به اینکه طرح فوق نمونه ای مفهومی بوده، اما پروسه ساخت آن آغاز شده است. پس از جلسات فراوان و اسکچ های زیاد، طرح فوق به عنوان نسخه تأیید شده انتخاب شد. شاید انتظار ساخت آسمانخراشی که ارتفاعش بیش از  828 (ارتفاع برج خلیفه) متر باشد، عجیب به نظر برسد، اما ساخت آن هم اکنون در دبی آغاز شده است. 

سایت محل ساخت برج نهر در گسترده ترین بندرگاه دبی واقع شده. البته سانتیاگ کالاتراوا خبری از ارتفاع برج و برنامه ریزی ساخت آن منتشر نکرده، اما پسر وی، مایکل کالاتراوا که مدیر اجرایی سازه برج عنوان کرده که ارتفاع برج فوق از برج خلیفه دبی بیشتر خواهد بود. با توجه به اظهارات تیم طراحی، منحنی های موجود در نما با تأثیرپذیری از گل زنبق طراحی شده و کالبد آسمانخراش با الهام از مناره  های بناهای سنتی طراحی شده و به شیوه ای مدرن به نمایش درآمده است.

 یکی از نکات زیبای طراحی کالاتراوا، تعبیه بالکن گردان در بخش های مرتفع آسمانخراش خود بوده که از باغ های معلق بابل برای طراحی این تراس ها تأثیر پذیرفته است. کالاترا اظهار داشته که اکثریت کار وی با تأثیرپذیری از معماری اسلامی شکل گرفته و تاریخ الحمرا و مسجد قریطه را به شیوه ای مدرن احضار می کند.  





تحریریه معماری آرل
منبع:beautifullife.info

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-5228.html