معماری ویلای MCNY با نمای متحرک

مترجم: مهرداد نجیب زاده
معمار: mf+arquitetos
موقعیت بنا: فرانسا، برزیل
متراژ پروژه: 516 متر  مربع
سال اتمام پروژه: 2016

گروه معماری mf+arquitetos خانهMCNY  را در شهر فرانسوا برزیل طراحی کرده و از متریال های سنگ، بتن، فولاد ضد زنگ و پالت های چوبی در طراحی نما و پوسته استفاده کرده است. . یکی از عرصه های مهم پروژه، طراحی نمای گسترده متحرک آن به وسیله چوب است که برای کنترل نور و حفظ حریم به کار رفته است. مالک و کاربران خانه می توانند در صورت نیاز و به اندازه دلخواه از این بازشوها استفاده کنند. 
طراح عرصه های آشپزخانه و ناهارخوری را پشت پرده کرکرها تعبیه نموده. همچنین یک فضای کوچک به شومینه آویزان اختصاص یافته تا نشیمنی کوچک برای استفاده کاربران باشد. فضای آشپزخانه به طور مستقیم به سکوی استخر بیرون متصل شده تا مکانی برای تفریح و سرگرمی برای افراد خانه ایجاد شود تا به طور ضمنی کاربری بین تفریح و پیکنیک خانوادگی ایجاد شود. 
بیشتر نمای متحرک به اتاق خواب ها اختصاص یافته تا با اقدامی ساده حریم برای کاربران حفظ شود. همچنین تعبیه راهرویی در داخل باعث شده تا به راحتی به تمام عرصه های خانه دسترسی داشت. پلان خانه MCNY یکپارچه بوده و به شیوه ای ساده و راحت تمام فضاها را به هم متصل نموده است. متریال بتن، سنگ و فولاد در المان ها و زیباسازی خانه به کار رفته و کالبدی زیبا را خلق نموده و ترکیب مناسبی با چوب ایجاد کرده اند. 














تحریریه معماری آرل
منبع: contemporist.com & archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-5218.html