مرکز ورزشی و تفریحی در Saint-Cloud فرانسه

مترجم:غزاله عزالدین
این ساختمان جالب ،در نوع خود هیچ چیزی کم ندارد.مخاطبین با یک ساختمان مکعبی جالب اما در عین حال ساده شامل طیفی از رنگ ها که یاداور اسباب بازی های شاد و خاطرات خوشی از کودکی است مواجه می شوند.
طراحی این ساختمان  طوریست که حس می شود این ساختمان  برای جشن و جوانان طراحی شده و رنگهای شاد و پررنگ آن طرحی شبیه به طراحی مهدکودک دارد .
سبک طراحی نشان از معماری جسورانه و  تفکر مثبت معمار است  .

اکسترود فضاها با ماکزیمم ارتفاع سبب ایجاد فضای باز و روشن و گسترده در داخل بلوک شده و  در عین حال یکنواختی و هماهنگی خوبی در ایجاد ارتباط بصری بین فضاها و فعالیت ها برقرار کرده و از این اصول مشابه در تمام جبهه ها و وجوه استفاده شده است .

این ساختمان با استفاده از رنگهای بسیار جسورانه، با طیف گسترده ای از قرمز به سبز،و رنگ های زرد، صورتی و نارنجی با پوشش نما به صورت راه راه گسترده شده که در داخل بنا، نیز  از همان رنگها به طور سیستماتیک استفاده شده است.
در این پروژه از بتن برای تحمل بار و از بتن رنگی مسلح در تضاد با سطوح پنل های چند لایه رنگی استفاده شده است.نمای اصلی از شیشه های رنگی با طیف قرمز به سبز می باشد .


بدون اینکه فضاها از هم جدا باشند و در حین استقلال ،ارتباط بصری بین افراد در همه وجوه ساختمان به راحتی صورت گرفته و مخاطبین به راحتی یکدیگر را دیده و احساس می کنند .

کروه معماری این بنا از طرفداران محیط زیست بوده و از حداکثر نور طبیعی برای محدود کردن میزان مصرف برق بهره برده اند ،همچنین استفاده از بتن به دلیل تلفات و نشست کمتر و  شیشه های رنگی  برای محافظت در برابر ورود نور خورشید در نظر گرفته شده است.


منبع: www.archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-5210.html