معماری فروشگاه اپل سانفرانسیسکو از فاستر + همکاران

مترجم: مهرداد نجیب زاده
طراحی و معماری فروشگاه اَپل در میدان یونیون سانفرانسیسکو، نشانه تکامل کمپانی اپل در مسیر معماری فروشگاه های خود به شمار می رود. طرح فوق با هدف غنی تر شدن محصولات دیجتال در عرضه خدمات به مشتریان ایجاد شده است. طراحی خلاقانه شرکت فاستر + همکاران سطح جدیدی از شفافیت، صراحت و ویژگی های کمپانی اَپل را به نمایش می گذارد. شعبه فوق به عنوان مدل و نمونه ای جامع برای طراحی شعب های آینده این کمپانی در سراسر جهان به شمار می رود. 

طراحی و معماری فروشگاه فوق نتیجه همکاری سازنده و دقیق بین جانی آیو، رئیس ارشد طراحان کمپانی اپل و آنجلا آرنتس معاون طراحی فضاهای تجاری و فروشگاهی شرکت فاستر + همکاران می باشد. بسیار از آبجکت های فروشگاه اعم از میزها و سکوها (Stands) بر اساس سلیقه و نظریه جانی آیو طراحی شده. پروسه طراحی میزها و بسیار از وسایل الحاقی در تمام فروشگاه های اپل یه یک شکل طراحی شده است.

کالبد شفاف و مینیمال فروشگاه به زیبایی فعالیت و جنب و جوش داخل را به بیرون منتقل می کند و این عامل به عنوان عنصر دعوت کننده در نظر گرفته شده است. مانند تمام شعبه های دیگر تمام وسایل و عنصرهای نگهدارنده از متریال چوب روشن تهیه شده تا سادگی و خلوص در تمام فضا حفظ شود. کشوهای مخفی که برای ساعت های هوشمند اپل در نظر گرفته شده از زیباترین نمونه های موجود می باشد. طراحی پله های شیشه ای با جزئیات بسیار زیبا از نظریات استیو جابز بوده که پیش تر در فروشگاه های دیگر اپل مورد استفاده قرار گرفته است. 

فضای فروشگاه به شکلی بی نظیر فیلترکننده نور می باشد. تعبیه بازشوها و شیشه های گسترده باعث شده تا فضا از 100 درصد نور طبیعی بهره مند شود. هوای معتدل سانفرانسیسکو نقطه قوت سایت منطقه می باشد تا طراحان با کمترین هزینه از اقلیم طبیعی برای ایجاد هوای مناسب در داخل بهره مند شوند. تعبیه 130 پانل فتوولتائیک (پنل های خورشیدی جذب انرژی) از دیگر اقدامات طراحان برای استفاده بهینه انرژی به شمار می رود. 















تحریریه معماری آرل
منبع: fosterandpartners.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-5204.html