معماری ویلای مینیمال در اقلیمی ییلاقی

مترجم: مهرداد نجیب زاده
ویلای گلف طرح زیبا و ساده است که در تپه های شنی ازمیرالدا کوستا (Esmeralda costa) آرژانتین واقع شده. طرحی هندسی و مفهومی که به خوبی با بافت محیط زیست منطقه همپوشانی شده و منظره بی نظیری ارائه کرده است. ساخختمان از سه حجم مجزا تشکیل شده که توسط یک الکویی متناوب در طرفی تعبیه شده، که هر حجم شامل یک عرصه متفاوت می باشد. 
بخشی از طبقه اول به اتاق مهمان و فضایی دنج برای دوستان و نزدیکان تعبیه شده، و هسته سطح طبقه به اتاق نشیمن و آشپزخانه اختصاص یافته. در طبقه بالا اتاق خواب اصلی (مَستِر) تعبیه شده که منظره بی نظیری زمین گلف و دریا را ارائه می دهد. استفاده از متریال بتن به عنوان پوسته اصلی در ترکیب با تراس های چوبی و پنجره های گسترده، ترکیبی هماهنگ از متریال های متضاد به نمایش گذاشته است. 

ویلای فوق به عنوان مکانی طراحی شده که بتوان در تمام طول سال از آن استفاده نمود. به همین دلیل پنجره ها توسط پنل بتنی بتنی پوشیده شده تا در ساختمان در برابر گرمای شدید در تابستان محفوظ بماند. البته ساخت پروژه به اجرای تکنیک های معماری خلاصه نشده و سیستم گرمایش از کف برای فصل زمستان و تهویه مطبوع (اسپیلت) برای فصل تابستان در نظر گرفته شده است. فضای داخلی حظور مستمر متریال بتن را به عنوان عنصر اصلی ویلا به نمایش گذاشته است که به وسیله صندلی های سفید و مبلمان چوبی مزین شده. استفاده مناسب از پنجره های دوجداره گسترده باعث شده تا اکثر مواقع نور طبیعی ساختمان را در بر گیرد. 













تحریریه معماری آرل
منبع:beautifullife.info

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-5084.html