طراحی داخلی جواهر فروشی گلستان

تحریریه معماری آرل
معماری: دفتر معماری کارناکو
موقعیت: تهران زعفرانیه
تاریخ:1394
مساحت: 66 متر مربع

اين پروژه در بخش شمالي شهر تهران كه ساكنان آن اغلب از طبقه ي ثروتمند شهر هستند قرار گرفته است . مساحت پروژه در حدود ٦٦ متر مربع و در مركز خريد نوسازي است كه به سبك نئوكلاسيك طراحي شده . معماري غالب اين بخش از شهر به سبك نئوكلاسيك و التقاطي است ، از اين رو سعي كرديم از نظر فرمي مدرن ولي با اصول زيباشناسي كلاسيك طراحي كنيم. هندسه و جزييات ويژگي هاي برجسته اي هستند كه در طراحي جواهر و معماري كلاسيك به صورت مشترك مشاهده ميشوند . از اين رو كانسپت كار در دو بخش طراحي شد . بخش اول پوسته اي سيال ، ساده و سفيد رنگ ، كه با هندسه ي خط و خم طراحي شده و بخش دوم صفحات استيل پانچ شده اي كه داراي جزييات بالايي است .
پوسته هاي سفيد رنگ با خلوص و سادگي خود ، زمينه را براي جلب توجه بيشتر خريداران به ويترين ها فراهم ميكنند . به علاوه اين پوسته ها به طور هم زمان نقش ديوارها ، سقف و كف را ايفا كرده و عملكردهاي مختلف را تعريف ميكنند . تبديل شدن تدريجي كف به ديوارها با ايجاد كشش بصري، زمينه را براي ترغيب خريداران به استفاده از فضاي تست جواهرها فراهم ميكند . پوسته ها از دو بخش اصلي تشكيل شده اند كه با اختلاف ارتفاع از يكديگر جدا شده وعلاوه بر تفكيك فضاها به خصوصي ، نيمه خصوصي و عمومي ، تركيب هندسي جذابي را نيز تشكيل داده اند .
ويترين ها به عنوان اصلي ترين بخش بايد داراي بيشترين جذابيت باشند . از اين رو از متريال استيل طلايي مات به دليل درخشش و رنگ خاص آن استفاده شد . براي افزودن جزييات بيشتر به ويترين ها طرح واره اي از بافت طبيعي سنگ هاي قيمتي برروي صفحات استيل پانچ شد و با تابش نور از پشت صفحات استيل، طرح پانچ شده جذاب تر گرديد. طراحي و ساخت مانكن ها مرحله نهايي در جذب خريداران بود . فرم كلي پيكر مانكن ها به صورت انتزاعي بوده و بسياري از جزييات فيزيكي آن حذف شده تا توجه مخاطب بيشتر به جواهر جلب شود تا خود مانكن . استفاده از خطوط اصلي و زيباي بدن و دو رنگ سفيد و سياه براي جذابيت بيشتر در كنار استيل هاي طلايي ، اجزاي اصلي كانسپت مانكن ها را شكل ميدهد .اين مانكن ها در سه مقياس متفاوت طراحي شده اند.



تحریریه معماری آرل
منبع: deedstudio
caoi

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-5073.html