شنبه های طراحی صنعتی: ارو آرانیو و گستره خلاقیت در بکارگیری متریال پلاستیک

تحریریه معماری آرل
ارو آرانیو (Eero Aarnio) طراح مشهور اهل فنلاند می باشد که در سال 1932 متولد شده است. وی تحصیلات و تخصص شناخت مواد را بین سال های 1954 تا 1957 در موسسه هنرهای صنعتی هلسینکی گذرانده. سبک مدرن وی از جالب ترین ویژگی های کار وی به شمار می رود. اما مهم ترین شاخصه پروژه هایش به کار بردن متریال پلاستیک است. به همین دلیل لقب وی در زمره طراحان صنعتی به سلطان پلاستیک شهرت دارد. 

در سال 1960 ارو آرانیو بر خلاف سبک کلاسیکی که دیگران  ار آن بهره می بردند، پروژ های خود را با نگرش به سبک ارگانیک و متریال پلاستیک، شیشه و فیبر به رنگ روشن آغاز نمود.  فرم های انتزاعی کارهای وی دارای پیچشی نرم و دوست داشتنی است که طراحان عصر حاظر از کارهای وی لذت بیشتری می برند. بسیاری از آثار وی در موزه های معتبر جهان از جمله موزه ویکتوریا،آلبرت در لندن و موزه موما در نیویورک  واقع شده اند.

 یکی از مهم ترین پروژه های وی طراحی بی نظیر "توپ صندلی" (Ball) می باشد که از پلاستیک، شیشه و الیاف تقویت شده ساخته شده است.  این صندلی بر روی ازاراه های باریکی قرار گرفته و حجم کلی از کالبد جدا شده و به مانند پیله ای که در حال کامل شدن می باشد. 
در ادامه بخشی از پروژه های آرانیو را مشاهده می نمایید. 
توپ صندلی-Ball



مبلمان









طرح چراغ و لوستر



طرح میز




تحریریه معماری آرل
منبع:eeroaarnio.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-5061.html