هزار و یک شهر، بزرگترین مقصد گردشگری مدرن در ایران

گردآورنده: الهه کاشی
هزار و یک شهر، هزار و یک ایده است در دل یک مجموعه گردشگری مدرن در کلاس جهانی. مجموعه ای که دروازه ای به ایرانی بهتر و پر رونق‌تر با مردمی شادتر و سرزنده‌تر است. هزار و یک فرصت برای سازندگی و تحول؛ هزار و یک فرصت برای سرمایه‌گذاری و کسب و کار؛ هزار و یک فرصت برای پویندگی و بالندگی هنر و فرهنگ ایرانی؛ هزار و یک فرصت برای تفریح و استراحت و هزار و یک تنوع برای سرگرمی‏ های سالم. در سال ٨٩ شهرداری تهران فراخوانی را برای زمین پروژه برگزار نمود که شرکت سرمایه گذاری ساختمانی عظام با توجه به توانایی مالی بالا و ارائه بهترین طرح کاربری زمین، ساخت و بهره برداری از این پروژه عظیم را بر عهده گرفت.
این پروژه، در زمینی به وسعت ١٣٩ هکتار در منطقه ٢٢ تهران در حال ساخت است و از ١٠ زیر پروژه شامل، اولین تم پارک ایران، بزرگ‌ترین مجتمع تجاری ایران، خیابان سرگرمی، برج های اداری و هتل آپارتمان، سه هتل ٣، ٤ و ٥ ستاره، پارک آبی، مرکز مطالعات اسلامی و شهر هنر تشکیل شده است.

مجتمع تجاری شهرزاد


مجتمع تجاری شهرزاد، بعد از شهرقصه دومین زیر پروژه‌ی هزار و یک شهر از نظر اهمیت است، صاحبان برندهای معتبر و تجار حرفه‌ای، ارزش بودن در کنار جذاب ترین محل تفریح خانواده‌های ایرانی در کلان‌شهر تهران را می‌دانند. این مجتمع عظیم تجاری در زمینی به مساحت ٣٥ هکتار و سطح قابل اجاره مفید ٣٨٠،٠٠٠ متر مربع، در دست ساخت است. شهرزاد تنها یک مرکز خرید نخواهد بود، بلکه تجربه ای جدید از خرید همراه با تفریح و سرگرمی برای مشتریان به ارمغان خواهد آورد. این مجتمع تجاری فرهنگ خرید و مراکز خرید را در کشور تغییر خواهد داد. 

طراحی


نام مجتمع در مقابل طراحی و کاربری مدرن آن، برگرفته از نام "شهرزاد قصه‌گو" در داستان‌های هزار و یک شب است. شهرزاد هرکه باشد و هرچه باشد، نماد و سمبل‌زنی است که با گفتار و کردارش در هزار و یک شب، تاریخ را تغییر داده. مجتمع تجاری شهرزاد همچون آهنربایی انسان‌ها را برای به دست آوردن کالا و مایحتاج زندگی شهری و مدرن بشر، و در حقیقت برای زندگی‌کردن با لذت بیشتر در دنیای امروز، به خودش جلب می‌کند. 
شهرزاد نه تنها مدیون ظرافت‌ها و زیبایی‌هایش در گردهم‌آوری صحیح و علمی صد‌ها برند معتبر، کالاهای مورد نیاز و محصولات خیال انگیز است، بلکه مزیت و ویژگی بی‌بدیل شهرزاد، واقع شدن آن در کنار بزرگترین تم پارک ایران و خاورمیانه – یکی از جاذبه های توریستی تهران و ایران- یعنی شهر‌قصه است. در طراحی معماری شهرزاد از معماری ایرانی- اسلامی الهام گرفته شده‌است. مجتمع تجاری شهرزاد که توسط شرکت Woods Bagot از استرالیا طراحی شده از ٧ بلوک تشکیل شده‌است که توسط ٧ اتریوم به هم مرتبط هستند. 

برج های اداری و هتل آپارتمان


هزار و یک شهر هم شهر را زیر پا دارد و هم طبیعت را در کنار. ‌برج‌های چهار قلوی اداری و هتل آپارتمان در ٢٢ طبقه و با زیربنای کلی ٢١١،٠٠٠ مترمربع و مساحت مفید ١٠٣،٠٠٠ مترمربع ساخته خواهند شد. دفاتر برندهای معتبر مستقر در مجتمع تجاری شهرزاد، هتل آپارتمان های مجلل و دفاتر شرکت‌های IT منطقه، تنها بخشی از کاربری های این برج‌ها است.

هتل ها

هتل ٣ ستاره سندباد: با ٣٥٠ اتاق و زیربنای ٣٠،٠٠٠ مترمربع، میزبان میهمانان خود است. این هتل مکانی مناسب برای اقامتی لذت‌بخش و با قیمتی مناسب برای خانواده‌ها می‌باشد.

هتل چهار ستاره سیراف: اگر شما علاقه‌مند باشید تا از امکانات بیشتری استفاده کنید اما پول یک هتل پنج ستاره را نپردازید، در هزار و یک شهر هتل چهار ستاره نیز ساخته خواهد شد. این هتل خانوادگی، در کنار هتل سه ستاره و مابین شهرزاد و شهرقصه با زیر‌بنای ٢٧،٠٠٠ مترمربع واقع شده و دارای ٢٥٠ اتاق است.

هتل پنج ستاره اورنگ: در ارتفاع کوه‌پایه و در گوشه شمال غربی هزار و یک شهر هتلی پنج ستاره طراحی شده است. این هتل در ارتفاع بالاتری نسبت به کل پروژه واقع شده و بالطبع اقامت‌کنندگان در این هتل به کل پروژه دید خواهند داشت. این هتل با وسعت ٥٠،٠٠٠ مترمربع و با ٢٠٠ اتاق ساخته خواهد شد.


تحریریه معماری آرل
گردآورنده: الهه کاشی
منابع: hezaroyekshahr



لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-5029.html