خودوری مفهومی BMW Vision 100: ماشین ایده آل رویاها


نویسنده: مهرداد نجیب زاده
واقعیتی که در مورد آینده خودروهای BMW وجود دارد شامل این موضوع است که رانندگان و صاحبان آن می خواهند بیشتر وقت خود را در ماشین خود بگذرانند. این چشم انداز به صورت قدرتمندی باقی خواهد ماند. اما شرکت BMW تجربه ای جدید از رانندگی و کذراندن زمان در یک خودرو به ما معرفی کرده است. مدل مفهومی فوق مدرن، زیبا و استثنایی BMW Vision Next 100 Concept جزء خاص ترین طرح های موجود در جهان است که از الگویی نقاشی شده در نرم افزارهای کامپیوتری خارج شده و در آتلیه های هنری و اجرایی شرکت BMW ساخته شده است. مدل Vision Next 100 تجربه های بی نظیر و شادی بخشی است که با هدف ثبات، هوش دیجیتال، مرکز هنر و فم آوری های روز دنیا را به نمایش گذاشته است. مدل فوق دلیلی واضح و روشن برای ارتقاء سطح رانندگی حال حاظر دنیا می باشد. 
برای نمایش ویدیو مرورگر خود را بروزرسانی کنید

این مدل همانطور که از نامش پیداست به مناسبت 100 سالگی کمپانی BMW عرضه شده است. مهم ترین ویژگی این خودرو اول طراحی، دوم تکنولوژی می باشد. طرح مفهومی جدید آنقدر از المان‌های طراحی BMW برخوردار است که حتی اگر از گوشه چشم هم به آن نگاهی بیندازید، بازهم متوجه می‌شوید که با طراحی BMW رو به رو هستید. با این حال به خوبی می‌دانیم که این ظاهر ماشین‌ها به آینده‌ای دور مربوط است. تمام شیشه جلوی ماشین مجهز به واقعیت افزوده است. روی داشبورد جلویی ماشین، ۸۰۰ مثلث کوچک نقش بسته‌اند که BMW آن را هندسه زنده (Alive Geometry) می‌نامد. این ظاهر چندرنگ پلیکانی به صورت مستقیم با راننده در طی حرکت ماشین ارتباط برقرار می‌کند.

ماشین Vision Next 100 دارای دو حالت Boost و Ease است. اگر دوست داشته باشید خودتان رانندگی کنید با فعال کردن حالت Boost می‌توانید فرمان ماشین را به دست بگیرید و شیشه جلو مسیر رو به رو را با اطلاعات کامل به شما نشان می‌دهد، اما در حالت جایگزین Ease، ماشین کنترل را به دست می‌گیرد، فرمان جمع می‌شود و صندلی‌‌ها تغییر شکل می‌دهند تا مسافران راحت‌تر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در همین حالت، می‌توان از شیشه جلویی به عنوان سرگرمی استفاده کرد.

اما ایده‌ای که از همه موارد گفته شده درباره این ماشین وسوسه‌انگیزتر است، ویژگی "Companion" است که هوش، ارتباط و دسترس پذیری ماشین به شمار می‌رود. در واقع با Companion ماشین می‌تواند رفتار مسافران را در طول زمان یاد بگیرد و در نهایت وظایف روزانه مشخصی را انجام دهد یا حتی پیشنهاد‌هایی به راننده و مسافران دهد. نمونه مشابه این ماشین را سال پیش با مرسدس بنز F 015 دیده‌ایم. شاید هر بخشی از ماشین Vision Next 100 فاصله زیادی با تولید داشته باشد، اما BMW توانسته ترکیب بسیار عالی از طراحی، فناوری و امکانات را به وجود بیاورد.













تحریریه معماری آرل
منبع: Netcarshow.com & zoomit


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-5020.html