طراحی منزل مسکونی 100 متری به سبک مینیمال


مترجم: مهرداد نجیب زاده

معمار: Kenta Eto Atelier Architects
موقعیت پروژه: اویتا، ژاپن
متراژ پروژه: 100 متر مربع
سال اتمام پروژه: 2016
معماری ساده خانه OJI نقطه عطفی منحصربه فرد در سبک مینیمال با استفاده از کاربری مناسب فضای مسکونی می باشد. دیوار بیرونی طرح فوق به زیبایی با محل گذر منقطع شده و عنصر سبز به زیبایی در این بخش جای گرفته است. سایت پروژه در منطقه اویتا ژاپن واقع شده که شامل منطقه مسکونی متراکم با تعداد زیادی منزل مسکونی است. روبروی سایت پلان خانه، خیابانی 4 متری قرار دارد که مسیر حرکت آن از ضلع شرق و غرب واگرا شده و روی بخشی از کالبد پروژه (گوشه ای که فضای سبز برای آن در نظر گرفته شده) تأثیر گذاشته. ایجاد چنین فضایی برای بهبود سیرکولاسیون محله و جلوگیری ترافیک ضروری بوده تا منطقه دچار کاهش کیفیت ارتباط فضایی نشود.

با توجه به ایجاد حریم خصوصی، فضای نشیمن و بخش های عمومی در طبقه دوم، و فضاهای خصوصی مانند اتاق خواب در طبقه اول واقع شدند. دهانه ورودی طبقه اول به دلایل شرایط امنیتی محدود شده. علاوه بر تعبیه تنظیمات اولیه آسایش کارفرما، بازشوها، نورگیرها و فضای تهویه به خوبی در این فضای محدود تعبیه شده و فضای آسایش مناسبی را ایجاد کرده است. 

دلیل بلند بودن دیوار غربی، حفظ حریم برای ساکنین خانه می باشد. به همین دلیل یک درخت گیلاس وحشی بلند در حیاط خلوت تعبیه شده است. دیوار و سقف با طرحی ساده و رنگ سفید مزین شده و کف به وسیله پارکت چوب پوشیده شده است. سیرکولاسیون و تقسیم بندی فضاها در 100 متر مربع به خوبی هر چه تمام تر صورت گرفته.















تحریریه معماری آرل
منبع: Archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-5003.html