شنبه های طراحی صنعتی: اسکات رابرتسون (Scott Robertson)

تحریریه معماری آرل
اسکات رابرتسون (Scott Robertson)  طراح صنعتی و مدل های مفهومی متولد اورگان آمریکا می باشد. در دوران کودکی تحت نظر پدر هنرمند خود زمینه های طراحی را آموخته است. پدر او ریچارد رابرتسون به او آموزش داده که چگونه اسباب بازی های دوران کودکی خود طراحی کند. اسکات در سن 14 سالگی مقام ششم را در مسابقات طراحی آکرون اوهایو بدست آورد.. او سال 1984 وارد دانشگاه اورگان شد و تحصیلات خود را در شهر زادگاه خود آغاز کرد. پس از دو سال و نیم به دانشگاه طراحی و هنر انتقال یافت و در سال 1990 در رشته طراحی صنعتی فارق التحصیلی شد. 

یک روز پس از فارق التحصیلی رابرتسون با دوست خود نویل پیج، شرکتی را در سانفرانسیسکو تأسیس کردند. کار این دو نفر به سرعت پیش رفت تا اینکه توانستند در زمینه های پزشکی و ورزشی فعالیت کنند. مهم ترین کارفرماین او شرکت هایی شامل: اورست جنینگز، کسترل (Kestrel)، گیرو اسپرت (Giro sport design)، نیسان، ولوو (Volvo) و یاماها بوده است. در سال 1995 رابرتسون و پیج به ویوی سوئیس نقل مکان کردند تا در مرکز طراحی اروپا در رشته طراحی صنعتی تحصلات خود را کامل کنند. 

پس از پایان تحصیلات عالیه در اروپا، رابرتسون و پیج دفتر طراحی خود را در آمریکا تأسیس نموده و با کمپانی های بزرگی اعم از بی لو دابلیو (BMW)، بل اسپورت (Bell sport)، دوچرخه رالی، شرکت تولید اسباب بازی ماتل، 3DO، نایکی (Nike)، تروکسل و فیات همکاری داشته اند. یکی از مهم ترین پروژه های رابرتسون همکاری با کمپانی سینمایی یونیورسال و کارگردان بزرگ استیون اسپیلبرگ بود. فیلم گزارش اقلیت ساخته اسپیلبرگ و با بازی تام کروز یکی از منحصربه فردترین طراحی های شهری را به نمایش گذاشته است. در این فیلم تمرکز رابرتسون به تکنولوژی معماری و حمل و نقل عمومی بوده. طرح ها و اسکیس های وی از شهر شیکاگو در سال 2050 جالب و دیدنی است. وی با طراحان و مهندسان رده بالایی در پروژه ها و نشریات بزرگی فعالیت داشته و تأثیر به سزایی در هنر مفهومی آینده نگر داشته است. از مهم ترین طراحانی که با وی همکاری داشته می توان به سیدمی مید اشاره کرد.
در ادامه بخشی از کارهای رابرتسون را مشاهده می کنیم.








طرح مفهومی خودرو برای کمپانی BMW

طراحی دکوراسیون و آبجکت های فیلم سینمایی گزارش اقلیت









تحریریه معماری آرل
منبع: scottrobertsonworkshops.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-4985.html