چهارشنبه های گالری گردی: معرفی و بررسی برنامه های گالری های تهران

تحریریه معماری آرل
گروه آرل در چهارشنبه های گالری گردی به بررسی و معرفی برخی از نمایشگاه های هنری می پردازد. این هفته قصد داریم شما را با نمایشگاه گروهی نقاشی بُرجاس، نمایشگاه رنگ عشق 2، نمایشگاه نخاصیت سیال نقوش آشنا نماییم. 

1- بُرجاس*
نمایشگاه گروهی نقاشی
حمید اسدزاده- فروزان سلیمانی – مجید کامرانی – اکبر راد- مصطفی معصومی- شقایق شعبانی
نمایشگاه گروهی نقاشی تنی چند از هنرمندان مقیم شهر آمل با همکاری گالری ایسو آمل.
افتتاحیه 12 شهریور 1395 در گالری آران – تا 26 شهریور ماه
بازدید هر روز به جز روزهای جمعه غیر افتتاحیه
هنرمندان حاضر در این نمایشگاه به علل مختلف در آمل رحل اقامت افکنده اند. به دور از هیاهوی شهرهای بزرگتر و خصوصا" پایتخت. در توضیحی کوتاه از ذهنیت این هنرمندان: در آمل طیف های نوری را یافته ایم که هویت واقعی اشیا و رویدادها در آن واقعی تر به نظر می رسند
حمید اسدزاده انسان را در هزارتویی پر هیاهو گم میکند و سپس پیدا، انسانی که در هزار منِ سرگردان، خود را جستجو میکند. راه اگر باشد چنان آشفته می نماید که خویش اگر برخیزد آزادی میسر خواهد بود. فروزان سلیمانی چشمها را انعکاس طبیعت فراموش شده ی انسان می بیند. وقتی زنی سکوت می کند،چیزی را از دست داده است که از دست رفتنی نبود. سنگینی این فراموشی بر شانه هایشان جا مانده است. مجید کامرانی امروز را در روند دیروز کنکاش می کند و این سفرهای مداوم ازخاطره به اکنون سوغاتی به همراه می آورد که وصله ای ناجور را در اکنون می نشاند و اصالت گم شده را طلب میکند. اکبر راد از کودکی ها می آید. از مادر که کودکش را با خود می آمیزد و زنانگی مفرط خود را در شکاف کوهها،در حفره ی آتشفشانها و در چشم بیننده به آرامی به لذت زیستن بدل میکند؛ زیستی مادرانه و مدام. مصطفی معصومی هولناکیِ آن انفجار عظیم را در سیل بی پایان و مرگ آسا تصویر می کند و انسانهای مجبور در این مهلکه، چیزی طلب می کنند از جنس آزادی. شقایق شعبانی بغضی ریشه دوانده دارد که زوال جسم و روح را در هم می آمیزد و تنها آن چیز برجا می ماند که اگر دست بگشایی مشت خالیت را بیابی و جراحت زخم در این زوال، پررنگ ترین حادثه است ؛ حادثه ای که هرگز فراموش نخواهد شد
*برجاس: هدف متحرک روی هوا


2- رنگ عشق 2
 هنرمندان به ترتیب حروف الفبا: شادی اثنی عشری، ف. اخلاقی، صفورا اسماعیل‌نژاد، فرح اصولی، ثميلا امير ابراهيمي، امیرحسین امیرجلالی، نیلوفر باباخانیان(نیلو)، امین بلاغی اینالو،رخساره هاشمي حائري، اميد بنائي، ناصر پلنگي، صادق تبريزي، زري ترشيزي، صداقت جباري، پگاه جمالی، پویا جمالی، هادي جمالي، علي جمشيدي، آزيتا حاجيان، مهدي حسيني، محمدرضا خلجي، بهرام دبيري، ايران درودي، خسرو روشن مازندراني، داريوش زاهدي، فريده زريو، حسين زينالپور، مريم سالور، عليرضا سعادتمند، محمود سمندريان، ايرج شافعي، ايرج شايسته‌پور، تورج شجاعي، مرضيه شجاعي، عربعلي شروه، بهزاد شيشه‌گران، منيژه صحي، قدرت‌اله عاقلي، يعقوب عمامه‌پيچ، حميدرضا عيني، شمس‌الدين غازي، محمد فدايي، محمدهادي فدوي، عباس کيارستمي، اسداله کياني، رضا کيانيان، نصرت‌اله مسلميان، کيوان مکري، مهربان مهرباني، محمد ناصري پور، گيزلا وارگا سينايي، محمد هراتي (افشين)
دومین نمایشگاه هنرهای تجسمی «رنگ عشق» به مناسبت 25 سالگی محک برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی محک، دومین نمایشگاه هنرهای تجسمی با منتخبی از آثار هنرمندان معاصر 12 تا 19 شهریور در گالری رواق هنری برج میلاد برگزار می‌شود. در این نمایشگاه که روز جمعه 12 شهریور ماه از ساعت 16 تا 21 افتتاح می‌شود، آثاری از فرح اصولی، ناصر پلنگی، صداقت جباری، آزیتا حاجیان، ایران درودی، عربعلی شروه، بهزاد شیشه‌گران، منیژه صحی، یعقوب عمامه‌پیچ، عباس کیارستمی، رضا کیانیان، گیزلا وارگا سینایی و 40 هنرمند بنام دیگر در معرض دید یاوران کودکان مبتلا به سرطان و علاقه‌مندان به هنر قرار می‌گیرد.
لازم به ذکر است بازدید از نمایشگاه از 13 تا 19 شهریور از ساعت 11 تا 21 برای عموم دایر است و نیمی از عواید حاصل از فروش این آثار به کودکان مبتلا به سرطان تعلق می‌گیرد.
محک از ابتدای فعالیت خود از اندیشه و هنر فاخر هنرمندان بهره‌مند بوده و سوار بر بال پرتوان هنر گام برداشته است. برگزاری دومین نمایشگاه رنگ عشق با همراهی و همت هنرمندان گامی در مسیر حمایت از کودکان مبتلا به سرطان است. 


3- خاصیت سیال نقوش
...اما درباره نقاشی ها
اصلا دنبال نماد، نشانه و تفسیر نباشین!
نه اینکه نداشته باشن،نه!
اما بهترین راه ارتباط اینجوریه، اولین چیزی که تو نقاشی چشمتون میگیره، کلید اصلی کاره؛
فقط باید از خودتون بپرسین، چه چیزی رو درون شما قلقلک میده، بر انگیخته می کنه و یا یاد چه حس و خاطره یا مفهومی میاندازد تون؟
بعد که چشمتون میگرده رو بقیه  اجزا، مطمئنا برای این پرسش، المانها، شکل ها و خط و ربطی پیدا می کنید که اون حس، خاطره یا مفهوم مورد پرسش و آشنا رو قوی و برجسته تر می کنه، البته این ممکنه فقط دریافت شما باشه که خب این خاصیت سیال نقوش و ارتباطشون با ذهن مخاطب.

تحریریه معماری آرل
منبع: galleryinfo

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-4978.html