شهر مصدر، اولین شهر پایدار جهان (قسمت چهارم)

تحریریه معماری آرل
اکثر شهرهای جدید از ابتدا بر اساس تامین ترافیک موتوری طراحی و ساماندهی می شوند. شهرک مصدر راه حل های حمل و نقل را در استفاده از ترانزیک سبک ریلی و ترانزیت سریع شخصی، تامین فضاهای پارکینگ در حواشی شهرک و ترابری سازمان یافته جستجو می کند. در شهرک مصدر توسعه یک پایانه باری در حاشیه شهرک که بتواند به عنوان مرکز دریافت کالاهای ورودی و خروجی به شهر عمل کند و کالاها را بین ساکنان شهرک از طریق وسایل نقلیه کارا انرزی توزیع نماید نیز در دستور کار بخش حمل و نقل قرار گرفته است. به منظور دستیابی به پایداری و اهداف بی اثر سازی و حذف کربن، شهرک مصدر نیازمند به کار گیری اشکال قابل اطمینان و مدرن حمل و نقل است. این کار با استفاده محدود از اتوموبیل شخصی برای سفر بین محل کار و سکونت و نیز استفاده محدود تر از اتوموبیل توسط بازدیدکنندگان از شهر مصدر صورت می گیرد. در راستای جامه عمل پوشاندن به این ایده در نظر است تا: 
1- سیستم ترانزیک سبک ریلی شهرک مصدر به عنوان بخشی از سیستم ترانزیک سبک ریلی اصلی در شهر ابوظبی خواهد شد. این سیستم نقش کلیدی در رفت و آمد از ابوظبی به شهرک مصدر و همچنین مسیرهای اشلی در داخل شهرک را به عهده خواه داشت.
2- سیستم 
ترانزیت سریع شخصی تصمین کننده خلوت گزینی مسافرین به شیوه ای نظیر استفاده از یک اتوموبیل شخصی خواهد بود.
3- ایجاد فضاهای پارکینگ در میادین ورودی شهرک به مسافرین روزانه و بازدیدکنندگان و نیز ساکنین شهرک اختصاص داده می شود. 


قسمت اول شهر مصدر
قسمت دوم شهر مصدر
قسمت سوم شهر مصدر

تحریریه معماری آرل
منابع: inhabitat
مجله طراح شماره 9

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-4929.html